Kost iFokus

Kost

Etikettkostvidsärskildabehov
Läst 931 ggr
ebzi
2014-06-14 16:52
0

Detoxkur

Hej! Har inte varit inne på den här sidan så mycket förut och kan hända att liknande inlägg skrivits förut, ber om ursäkt i så fall.

Jag är själv väldigt sugen att testa på att göra en detoxkur då jag varit mycket sjuk och stressad den här vintern. Men jag har några frågor som ni gärna får hjälpa mig med. Och om ni har några andra tips eller saker jag borde tänka på så snälla säg till! :)

1. Vad äter en? Har ni några tips på maträtter, hemsidor mm. där jag kan läsa på?

2. Är allergisk mot baljväxter och nötter, borde jag äta tillskott under kuren (då jag vill undvika allt kött)?

3. Är en tvungen att köpa olika detox-produkter eller klara en sig lika bra/bättre utan?

4. Hur ofta/vad borde en träna under kuren? Läste någon stans om yoga men har inte så bra koll på hur en utför det.

Tack på förhand!

Anterrabae
2014-06-18 14:46
0

Det finns många olika syften och sätt att detoxa på, bland det effektivaste men även svåraste (eller hur jag ska säga) är D Fasta och bad. Under kuren dricker man vatten, äter kokosolja, olivolja samt dricker hemgjord buljong och egen nygjord juice, främst på gröna grönsaker och sånt. Då brukar man hålla på 1-2 veckor. Under tiden kan man bada, dels i havet. Men gärna varmt i badkar med tex vinäger eller kamomill eller epsomsalt eller bikarbonat. Sen finns det alla varianter fram tills att äta som vanligt och köpa dyra detoxpreparat. Gemensamt är att äta och dricka rent, så mycket rått och levande man kan samt undvika socker, tillsatser och spannmål.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade