frukost.
Jag har fastnat i ett yoghurt och mjölk frukost hjul. Jag behöver insperation och tips på enkelfixad och näringsrik frukost med få kalorier :) Tack på förhand
Kan du inte laga lite mer mat till middag, och äta som frukost dagen efter?
Annars är ägg i alla former väldigt nyttigt. Exempelvis som omelett, med lite skinka och grönsaker i kanske? Eller bara stekt/kokt med sallad till.
//Jessie
Det känns alldeles för tungätet på morgonen för min del
En fräch och gärna grön smoothie på morgonen, med kokosolja i. Det blir man piggelin av, men är inte tugnt. Är den dryg att göra på morgonen kan du slänga ihop den på kvällen och förvara i tät burk/flaska i kyl över natten.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Eller ingen alls? Mjölk o youghurt är ju inte så mättande, så kanske är du inte hungrig på morgonen?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#4 men man ska ju inte hoppa över frukosten ju :)

Jag är 54 år och har aldrig ätit frukost. Jag är inte hungrig förrän vid lunchtid.
Tar en kopp kaffe när jag kommer till jobb.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#6 jag vill ändå ha något. Vill ju vara hälsosam :)
#7 Det finns inget ohälsosamt med att skippa frukost.
Mitt tips är att skippa "lite kalorier"-tänket.
Ät en mättande frukost utan spannmål och socker. Mjölk och mager yoghurt är i princip flytande socker.
Näringsrik och mättande frukost är exempelvis några ägg eller ett par avocados. En mättande frukost blir automatisk mindre kalorier om du vill ligga på underskott.
Jag brukar äta knäckebröd med diverse pålägg. Änvänder kokosolja som smör då jag inte tål mjölk protein. Så kan man ju koka ägg dagen innan typ 6 stycken så tar man ett ägg på morgonen och lägger på mackan. Eller en halv avokado med örtsalt och en bit skinka så klarar jag mig ett tag iaf :)
Jag brukar kunna äta mycket på mornarna, men dom mornar då jag inte orkar så brukar jag göra en smoothie på rått ägg, sojadryck och variera olika frukter och bär. Brukar göra smoothies efter färg, tycker det blir roligare då. Tex rödbeta/hallon/blodapelsin, mango/ananas/banan eller selleri/grönt äpple/spenat/vindruva 🙂
Man kan göra smoothien tjockare också om man vill så kan man äta det som yoghurt i tallrik 🙂
[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
Jag gör också smoothiesar och juice efter färg, det ser mycket aptitligare ut då. Det tycker i alla fall jag.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
- plocktallrik med sallad, grönsaker, ost, charkuterier, keso mm
- gröt gjord på t.ex. fiberhavregryn och färska/frysta bär och mjölk
- grovt osötat surdegsbröd med t.ex. kokt ägg, fisk, keso, avocado eller liknande. Juice/smoothie till
Variera kosten, få inte tunnelseende på kalorier, spannmål eller vad du nu vill undvika. Naturell yoghurt med lite bär och nötter i eller egen müssli är verkligen inte fy skam heller. Skippa lightprodukterna om något.