Popcorn!!
Pop corn! Hej alla!!! Jag undrar om någon av er kan rekommendera en varmluftspopcornmaskin!!?? Jag läser hit och dit om olika märken men det står inte tillräckligt om dom liksom. Jag vill ha en som någon faktiskt rekommenderar!! En som poppar mycket åt gången och som blir goda : ))) Någon som har en bra?????
Jag har en som duger, popcornen blir ok, men man kan inte göra så mycket åt gången. Tror vi köpte den på net on net för en ganska billig peng. Den är nog värd sina pengar, men skulle nog inte säga att den är kalas. Skulle jag köpa en ny blir det OBH Nordicas stora, som man vänder upp och ner och har locket som skål. Man kan poppa utan fett om man vill. Vet inte om det är varmluft dock..
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Jag har den från NetOnNet, gav kanske någon hundring och den fungerar helt ok, går givetvis inte att göra så mycket i taget men visst blir det fettfria popcorn alltid. Dock inget att rekommendera, smakar papper utan fett!
Tackar tackar hörrni!!! : )) Ska kika in på net on nets sida och se vilken det är. Och den obh nordica vågar jag inte köpa förren någon säger nåt bra om den för när jag läst på om den så sägs det att man bränner sig lätt på den och att den lätt blir överhettad och inte poppar klart……men ja….kanske det finns någon som är riktigt nöjd med den?
Det är ju en fördel att inte behöva poppa med fett för då håller sig maskinen ren och är lätt att rengöra. Men sen kan man ju ha på olja/smör och salt efter poppningen!
Min svägerska har en liten billig maskin och jag tycker det blir goda popcorn. Blir inte mycket i taget, men det går fort att poppa så man kan göra mer flera gånger om.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Jag har bara hört bra om den från OBH nordica :) bror, mor och vänner har den och de är supernöjda :) det kommer absolut bli en sån med tiden och när jag får plats med en!
//Ida
Härligt : )) !!!! Tackar!!!! Obh Nordica poppar ju mycket åt gången och det gillar jag. Skönt att höra att den faktiskt är bra då : )) …….lutar nog däråt. Att det får bli en sådan…..
Kul! Skriv gärna och berätta vad du tycker, oavsett vad det blir för något. :)
//Ida
Jajamensan!!! ; )))))
#Kizzyou
Vad skall du göra med alla dessa popcorn, vad tror du magen säger om dessa? Om ja minns rätt…….
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2695164--tarmen-slapper-inte-in-vem-som-helst-
😇
Det finns de som påstår att popcorn även kan vara nyttiga. Fullsmackade med antioxidanter. :)
//Ida
Magen och popcorn : ). Jo det är som såhär : jag har tvingat mig själv nu att hålla mig ifrån allt med socker -godis, chips och läsk. Äter ju lchf men har haft godisdagar för jag är så otroligt sockerberoende. Så nu för att klara mig ifrån godisdagarna poppar jag popcorn och äter frukt istället. Jag vet. Det är kolhydrater som förvandlas i kroppen men jag MÅSTE gå till väga på detta vis för att bli fri från mina godis/chips/choklad/ coca cola dagar. Popcorn (som är nyttigt) och lite frukt är ju så mycket bättre än sockret jag tryckt i mig på mina godisätardagar och magen mår inte lika illa av det heller. Så jag kör så tills jag kommit över mitt beoende. Popcorn (kung markattas som jag poppar själv i gryta än så länge) och röda äpplen och granatäpple och vattenmelon - det är min nya självhjälp mot godis/chips/läsk-drog. Jag blev otroligt darrig , gasig, uppsvälld, illamående, bakfull och deppig efter godiset. Jag blir "bara" uppsvälld och gasig av mina popcorn/frukt dag. Men i slutändan ska jag försöka sluta med det med…..men inte än för då trillar jag dit.
Magen och popcorn : ). Jo det är som såhär : jag har tvingat mig själv nu att hålla mig ifrån allt med socker -godis, chips och läsk. Äter ju lchf men har haft godisdagar för jag är så otroligt sockerberoende. Så nu för att klara mig ifrån godisdagarna poppar jag popcorn och äter frukt istället. Jag vet. Det är kolhydrater som förvandlas i kroppen men jag MÅSTE gå till väga på detta vis för att bli fri från mina godis/chips/choklad/ coca cola dagar. Popcorn (som är nyttigt) och lite frukt är ju så mycket bättre än sockret jag tryckt i mig på mina godisätardagar och magen mår inte lika illa av det heller. Så jag kör så tills jag kommit över mitt beoende. Popcorn (kung markattas som jag poppar själv i gryta än så länge) och röda äpplen och granatäpple och vattenmelon - det är min nya självhjälp mot godis/chips/läsk-drog. Jag blev otroligt darrig , gasig, uppsvälld, illamående, bakfull och deppig efter godiset. Jag blir "bara" uppsvälld och gasig av mina popcorn/frukt dag. Men i slutändan ska jag försöka sluta med det med…..men inte än för då trillar jag dit.
Oj! Det blev visst dubbelt upp av inlägg ; ))))))
#11 Kizzyou
Grattis, det har du gjort bra, du klarar nog nästa steg oxo. 🙂🏆
Ååhhhh tusen tack!!!!!! ; ))))) ja jag tänker kämpa hårdare än någonsin nu för jag känner att min kropp klarar inte av mer av godisätardagar. Tack igen : )))))!!!!!!!!
Ååhhhh tusen tack!!!!!! ; ))))) ja jag tänker kämpa hårdare än någonsin nu för jag känner att min kropp klarar inte av mer av godisätardagar. Tack igen Record : )))))!!!!!!!!
# Kizzyou
Det är som någon sa"man blir så Rund(f)in" bara mer att tycka om.. när kilona gick upp. 😇)):!;
Ööhh?! Var det ironi? Jag fattar aldrig ironi…..gå upp i vikt är inte kul men det har blivit så av mitt galna ätande av fel saker…..jag får ta det.
#Kissyou
Ja det var det, men stämde inte riktigt, du får skifta över till riktig mat så försvinner sockertrollet och behovet av cola. Lite belöning ibland är inte farligt.