Kost iFokus

Kost

Etikett: tankartipsochid-er
Läst 1223 ggr
Anterrabae
0

Vad gör du för att må så bra som möjligt?

Ja, som rubriken lyder? Vad har just du för knep för att må så bra som möjligt? Berätta, och det behöver inte bara ha med kost att göra, små saker som ger livskvalitet, guldkant. Eller stora livsavgörande och livsstilsförändrande beslut.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Fridaaaa
1

Mina djur! inget liv utan djuren i hemmet. Uppväxt med djur, alltid haft djur runt omkring mig och får mig att må bra.
Promenader i skog och mark.
Livet på landet
Fotografering
Umgås med sambo, familj och vänner

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anterrabae
0

Jag älskar också djur!

//Ida

[[Boris Sager]]
2

Exakt samma saker som du, Frida! Ga med sina hundar I naturen, garna med kameran! Otroligt avslappnande!

Facie
1

Att vara ute i naturen framförallt.

Pretty wise //

Fridaaaa
1

#3 visst är det! Och är så underbart nu när träden slagit ut, fåglarna kvittrar :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zabbio
2

Låta mig själv känna och tro på att det är ok med en paus :)
Det spelar egentligen ingen roll om jag latat mig hela förra veckan - ifall jag är trött efter att ha skrivit två timmar på en text eller läst kurslitteratur så får jag ta en paus. Och framförallt - om jag har bestämt mig för att göra något annat än dt jag "borde", så har jag bestämt det och då sitter jag inte och känner mig dålig eller ängslig för att jag inte gör det jag ''borde''.. hänger ni med?
Det är nog det som hjälper mig mest. Jag har svårt att släppa taget och slösar mycket energi och tid på att skjuta upp saker samtidigt som jag går och tänker att jag borde göra dem. Men jag håller på att lära mig :)

Annars är det väl det vanliga.. ta en promenad om jag är rastlös, se en film/serie eller läsa en bok om jag är trött och lite nere. Eller göra något nödvändigt/konstruktivt om ag känner att jag varit lite för lat, tex diska eller mocka stallet eller vad som nu behövts.

Senaste dagarna har jag pysslat för att slappna av, gjort en varulvs-mask med rörlig käke och fuskpäls…

Men framförallt dra en skiljelinje på att ''nu ska jag skärpa mig'' och ''nu tar jag paus'', så att det inte blir mittimellan.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

[tk1971]
1

Resor. Behöver inte alls vara långväga resor, men ibland gör det gott att komma ifrån lite och se lite andra vyer.

Ja, och så min Bus-Fia förstås. Jag är oerhört tacksam för att min och hennes väg råkade korsas. Jag tänker ofta att livet utan hund måste vara tråkigt.

Anterrabae
1

Jag behöver äta massa frukt och grönsaker och annan levande föda. Vara med djuren och vara ute. Mår bra av att röra mig, meditera och tillåta mig själv att bara vara.

//Ida