Kost iFokus

Kost

Etikettandraaspekterpåhälsa
Läst 3631 ggr
Anterrabae
1

Jag råkade ramla lite

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag råkade ramla lite i lördags kväll.. Inga frakturer, men fula mjukdelsskador.. Ajaj, Typ.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

TjockaBerta
1

Men hur lyckades du ramla åt alla håll på en gång?

>>>Malum domesticum<<<

Anterrabae
0

Jag drog av det mesta i ligament och sånt i leden, så blödningarna blev som vid benbrott, flyter ut lite här och var. :P

//Ida

Anterrabae
0

Det ser lika dant ut även på insidan av fot och ben :P

//Ida

TjockaBerta
0

Ajajaj! Fastnade du?

>>>Malum domesticum<<<

Anterrabae
0

Nej. Jag råkade trampa på hundens tuggbensknut, vrickade min sjukt instabila fot sanslöst illa och föll raklång, handlöst ner på golvet. det blev lite som att trampa snett med klackar..

//Ida

TjockaBerta
0

Då blir väl foten ännu mera instabil nu. Tråkig. Hoppas att det läker snabbt nu inför sommaren :)

>>>Malum domesticum<<<

Anterrabae
1

Jo den lär bli mer instabil.. Jag får balansträning och styrketränade fötterna när jag blir bättre igen.

//Ida

chilisalsa
0

Omslagsbild

Medarbeterare på Kost

chilisalsa
1

Appropå ingenting lixom ! :-)

Lixom läge att delta kanske ?

Medarbeterare på Kost

Whippet
1

Läste på 1177 då jag har en del inre blödningar i mitt knä som jag fick en spricka i idag att man skulle försöka ha stället med inre blödningar ovanför hjärtat.

I'm out Vilar huvudet i handen

Anterrabae
0

#10 ja det är bra om man kan :) jag försöker, men det blir mycket ligga ner om man ska ha foten över hjärtats höjd. Mycket vila blir det. ;) men det är verkligen jättebra, det sväller av då, Nu har jag dessutom gjort om det igen, så allt har börjat om och jag är därtill är jag sydd på knät, med 13 stygn. Jag tycker att jag har ramlat klart nu!

//Ida

Whippet
0

#11 Synd att man inte är vig och har balans, hade man kunnat ha benet ovanför huvudet och hoppat runt på ett ben…. 😟

Ajaj, får verkligen hoppas att du inte ramlar igen!

Anterrabae
0

#12 haha ja det skulle vara något att hoppa runt så! Jag såg just en jättelustig bild för mitt inre :D Jo, det där ramlandet gör mig ganska frustrerad, jag har haltat i snart fyra veckor! Det börjar om inte annat kännas i andra delar av kroppen.

//Ida

Whippet
0

#13 Haha 😃 

Usch det är så tråkigt när man är skadad, speciellt under en lång tid :( Du får krya på dig! 🌺

Anterrabae
0

#14 tack snälla! Jag gör mitt bästa. :D

//Ida

Lina Strindlund
0

kanske göra lite lugn träning på mjuk matta, så du är i rörelse men ofta ha foten ovan hjärtat…? :) fick du nån bra övning för det?

Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Anterrabae
1

Inga övningar alls. Fot över hjärtat funkar endast liggande ;) och inte så långa stunder då fötterna lätt som ar av. Jo jag tränar lugna mjuka rörelser. Jobbar på att få net svullnad och minska smärta. Nästa steg blir balansplatta och att stå på ett ben. Först korta stunder, sen längre.

//Ida

TjockaBerta
0

Igår lyckades jag med liknande. Klev ner i en liten grop och stöp som en kägla. Har varit på akuten och röntgen nu på morgonen. Ingen fraktur. Men jag fick inte så snygg färg som du ;)

>>>Malum domesticum<<<

Anterrabae
0

Ajaj! Krya! Färgen kommer efter 2-3 dagar :P

//Ida

Anterrabae
0

Sen är det tokviktigt att börja balansträna foten så fort det går. Stå på ett ben och borsta tänderna osv. Så man inte gör om det hela gång på gång, för att man är instabil.

//Ida

TjockaBerta
0

Jag är överrörlig och har trampat fel med den här foten tidigare :) Men nu måste jag träna på ordentligt.

>>>Malum domesticum<<<

Anterrabae
0

Då är vi i samma sits :) Foreländen ;)

//Ida

TjockaBerta
1

Du hade rätt. Idag börjar foten bli snyggt lila.

>>>Malum domesticum<<<

Anterrabae
1

Det brukar vara så.. Huvva, jag har bättre koll på det där än jag önskar :P

//Ida

Lina Strindlund
1

Att äta nyttigt ska ju göra att man läker snabbare , från allt. :) så en fruktsmoothie till frukost kanske? och spenatsoppa /sallad till middag? :) 

jag gör ofta en mättande smoothie på bananer, dadlar, vatten och en dutt kanel eller vanlij. :)

Medarbetare på Rexkanin iFokus och Omplacering iFokus.

Mina största intressen är Hälsosam livsstil, Djurens välfärd och Kristen tro. 

Anterrabae
1

Det är väldigt sant Lina. :) näring är ert krav för att läka. Det är ju det vi äter somnvi bygger och reparerar våra kroppar med. Det ska kanske sägas att jag pga min överrörlighetssjukdom EDS ramlar och skadar mig lättare än många, och har även svårare att läka.

//Ida