Kost iFokus

Kost

Etiketttankartipsochid-er
Läst 986 ggr
Salitzy
2

Motverkande?

Hej! Jag har nu i flera dagar haft en sur uppstötning som ligger och möter varje sekund, gör superont! Jag HATAR att gå på piller eller mediciner för att bli bättre (inte psykiskt utan fysiskt). Har ni tips på hur man blir av med det? Har testat kamomill te som skulle funka enligt sidor, mild yoghurt, men inget funkar! Klarar inte av brännan i halsen!! MVH Salitzy

tlover
2

För mig funkade varmt honungsvatten med äppelcidervinäger i (om det funkar ska däremot bero på varför man har sura uppstötningar så jag kan inte lova att det funkar).

l'm back

VildaVittra
3

Har du otur är det inte sura uppstötningar som orsakar smärtan, utan gallsten. Jag tycker du ska gå till doktorn och undersöka dig.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annielle
1

Testat bikarbonat i ett halvt glas vatten? (1/2 tsk) 

potatismjöl i ett glas vatten?

Var dig själv, det finns redan så många andra.

aneri
2

Du kan också tänka på att få i dig ordenligt med vatten 20-30 minuter innan måltid för att se till att du har tillräckligt med magsyra för den inkommande maten. Sura uppstötningar kan ofta bero  på brist på magsyra vilket kan uppstå på grund av uttorkning

Anterrabae
2

Som Tidigare nämnts så ger för lite magsyra samma symtom som för mycket. Så något surt, citron, vinäger eller vad som, i en skvätt vatten. Det ska smaka ordentlkgt surt. Det brukar lindra för mig och de flesta jag känner. Jag vet det känns bakvänt, men det funkar!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade