Oxmånader
Har inte sådana problem tack och lov. Jag förändrar inte mitt ätande nämnvärt under den här tiden. Däremot håller jag ett vakande öga på säsongsvariationer i frukt och grönsaksutbud. Försöker välja det som finns per säsong för det är med automatik av bättre kvalitet.
Nu köper jag rätt ofta cocktail- eller körsbärstomater fast de har ett högre kilopris bara för att de är smakrikare än de andra tomaterna.
Det som är jobbigast med den här perioden är annars just bristen på färska frukter och grönsaker att variera med.

Vi har inte heller sånt probelm. Det är som vanligt hos oss.
Vänliga hälsningar Stephan

Vi har det alltid ite småskralt så inga förändringar. Vi äter som vanligt mycket rotsaker och utnyttjar butikernas extraerbjudanden. Bakar eget bröd.

Vi äter lika dant som vi gjort förut även fast vi inte har några sådanna problem utan vi utnyttjar butikernas extra priser som vanligt och lever relativt billigt men har vi löjligt mycket pengar på kontot går vi nog ut och äter lite mer än vanligt. 
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Nu blev jag nyfiken på hur ordet "oxmånader" uppstått. Kan det vara en modern variant av "oxveckor" som nämns i "Bondepraktikan". Förr sa bönderna oxveckor om en lång arbetsperiod, t ex efter en långhelg som jul fram tills nästa ledighet. Då fick man slita som en oxe. Det gällde alltså hårt arbete utan vila.
(Kanske någon som vet skillnaden?)
Några andra rutiner i att handla och äta har jag inte nu. Unnar mig god och näringsrik mat året runt. Det är frukt och grönsaker som varierar p g a skillnad i tillgången.