Kost iFokus

Kost

Etikettalternativmedicin
Läst 2979 ggr
Mitralis
0

Lunchar du vid datorn?

Lunchar du vid datorn så löper du större risk att bli sugen på någonting sött efteråt.
Nya studier visar att de som äter lunch vid datorn har en större tendens att stoppa i sig kakor och andra sötsaker 30 minuter efter måltiden än de som inte lunchar vid datorn.
Anledningen är att den som äter vid datorn blir mer distraherad och glömmer bort att hon ätit redan. Man blir helt enkelt mindre mätt av datormåltider.

Brukar du luncha vid datorn, och i så fall tycker du att det stämmer eller inte?

Mitralis
0

Det stämmer nog faktiskt ganska bra på mej, när jag tänker på det Obestämd

Lill-Kisse
0

Aldrig. Skulle inte komma på tanken Förvånad

Det är oerhört viktigt att äta ordentligt, koncentra sig på det, koppla bort jobbet och trivas vid ett lunchbord.

Halvdansken
0

Förr gjorde jag det ofta, men nu när det är storrumskontor (urrk) så får vi inte göra det längre. Det är faktiskt bra, för ibland kan det vara galska jobbigt när det luktar mat när man ska koncentrera sig.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Vosjes
0

Vi brukar äta både frukost - lunch och middag framför dator eller TV och jag känner inget sug på sötsaker - men däremot blir jag törstigare vilket är bra för mig då jag dricker för lite.

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

storost
0

Jag äter principiellt i lugn och ro aldrig framför datorn.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

[Malin]
0

Haha, jag äter ALLTID vid datorn eller teven, och dessutom alla mål på en dag!

Kan inte säga att sötsuget gör någon skillnad för mig!

Lorita
0

Jag äter frukost vid datorn Skrattande snabbt går jag igenom mejl och annat innan jag åker till jobbet, sen dröjer det 6 timmar innan jag äter igen.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

DesK
0

Oftast äter jag en rejäl frukost vid datorn och läser tidningarna och kollar epost och iFokus. Sen äter jag ingenting förrän det är middagsdags, men middagen äter vi alltid tillsammans i matrummet. Något sötsakssug har jag sällan eller aldrig haft problem med.

/Désirée

Karmatarerskanise
0

HAr aldrig ätit framför datorn.

Mitralis
0

På mitt förra jobb så hade jag tyvärr inte så mycket att välja på vissa dagar då alla andra var ute och vi måste ha någon som svarade i telefonen. Sedan så har det blivit att jag ätit framför datorn hemma också, fast då är det mest smörgåsar.