Kost iFokus

Kost

Etikettfikarummet
Läst 2765 ggr
Tatsja
0

Svanen mitt i vägen

Sonen och jag var på hemväg från affären igår, när vi såg en svan som låg mitt i vägen.
Vi lyckas få stackarn att gå in på en väg som är återvändsgata, tyvärr tung trafik.
Men vi ställde bilen direkt efter den och satte på varningsblinkers.

Ringde polisen som var väldigt snorkiga och inte visste när de kunde få ut en bil.
Sen var deras svar att de ger den ett nackskott och inte tar hand om den.

Ringde då kommunen, som tog  kontakt med djurrätten.
De sa då att deras jägare skulle komma inom 10 - 15 minuter.

Jag vägrade att lämna svanen åt sitt öde och väntade in honom. Sen ser vi hur en lastbil kommer från Nordkalk. Tack och lov så stannade den för vägning.

Under tiden kommer jägaren och sonen gick ut och pratade med honom. Han observerade hur den var i skick och såg att fjädrarna var fulla med olja.

Svanen var även svag, hade nog inte fått mat på länge.
Sonen kom till mig och rapporterade och jag sa att hon han inte hade något val, ville jag inte vara kvar och se.

Vi fick ett stort tack och åkte därifrån.
Sonen satte på hög musik så vi inte skulle höra skottet.

En svan, flera månader för tidigt här, i denna kyla och så svag.

Nu har den det bra i regnbågslandet.

Det var bara vi som stannade för stackarn.
Alla andra bara körde förbi.
Undrar vad de tänkte när de såg en svan mitt i vägen

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Mitralis
0

Gråter

Vosjes
0

Nej vad sorgligt! Gråter

Men du ska ha en puss för att du hjälpte svanen och trots att det slutade som det gjorde lider den i alla fall inte nu - som den med all säkerhet hade gjort om ingen stannat och hjälpt den. Kyss

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

Karmatarerskanise
0

Här i skåne har det kommit svanar också. På vägen till min pappas jobb finns det ett ställe där det bor 6 svanar. Dom ligger ute på en åker.

Tatsja
0

Detta är i Köping, - 11 - 14 var det då.

Jag drömde inatt flera gånger samma dröm. Svanen var i regnbågslandet med mina hundar och helt plötsligt var där en damm med bro över. Svanen vaggade dit och där väntade en annan svan på den.

Hundarna var så glada och viftade på svansen.

Var det ett tecken att hans livskamrat också var borta och de hittade varandra i regnbågslandet?

Hoppas det, eftersom den drömmen återkom hela natten.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?