Bantningsläger
Jag är jättemissnöjd med min vikt. Jag är ca 157 cm lång och väger ca 53 kg. (jag är väldigt kort för min ålder, vilken är 17)
Jag är så tjock. min mage är sååå stor. jag vill så gärna bli smalare, men jag har ingen motivation alls till att börja äta rätt och motionera mer. jag tänker alltid att det verkar så svårt och då skiter jag i det. jag är väldigt otålig av mig. jag vill att jag ska bli smal på en gång!
Jag har nu funderat på att gå på ett bantningsläger/hälsoläger nästa sommarlov. Finns det något bantningsläger i Sverige?

Med den längden & vikten så kan du omöjligt vara det minsta tjock/överviktig! Du har snarare en aldeles utmärkt normalvikt för din längd.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag tycker iaf att jag ser tjock ut. Min mage är större än en normalviktig persons mage. magen hänger ju utanför byxorna… och jag kan inte få på mig byxor med storleken 29 som normalviktiga personer får.

Om din längd/vikt stämmer i #0 så har du BMI 21,5 vilket är fullt normalt!
"BMI-gränser
UNDERVIKT
BMI under 18,5
NORMALVIKT
BMI18,5 - 24,9
ÖVERVIKT
BMI 25 - 29,9
FETMA
BMI 30.0 och uppåt"
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ja… men BMI-mätaren är ju till för de som är över 18 år. och jag tror inte att den är helt trovärdig.

Du kan som sagt inte var överviktig, möjligen otränad.
Har du korta föräldrar eller är det att du är kort en följd av att du äter för lite?
Du ska absolut inte banta, ät mer nyttigt och träna, men innan du gör det så sök hjälp. När det är våra kroppar ser vi så olika ut och vi måste gilla den vi fått, om du är normalviktig och inte gillar din kropp, då är risken att drabas av anorexia stor. Det måste du ta tag i först. Jag har en kraftig svank vilket gör att min mage ser större ut än vad den är, det får jag leva med det kan jag aldrig banta bort.
Lär dig att älska dig själv för den du är, det händer inte heller något dramatiskt med din kropp den dagen du fyller 18.
okej. ja min mamma är kort. men det kan också ha varit för att jag åt för lite när jag gick i 8an och 9an. jag åt nämligen ingen skolluch då, för jag hade social fobi. och då åt jag ju för lite.
ok, jo jag har bestämt mig nu för att börja träna mer och äta mer nyttig mat.

#6 det är nog för din mamma är kort. Vad som är ännu viktigare än träning det är att du börjar gilla dig själv, gillar man inte sig själv så spelar det ingen roll vilken kropp man har.
Har du fått proffshjälp för den sociala fobin?
men jag har intalat mig själv att jag inte kommer gilla mig själv förrän jag är smal. jag kan bara liksom inte gilla mig själv då jag är så som jag är nu.
när jag hade social fobi så fick jag ingen hjälp, sökte aldrig hjälp. jag var den enda som visste om att jag hade social fobi.
men nu så går jag kognitiv beteendeterapi och beartbetar min blyghet. men har inte träffat psykologen på kanske 3 veckor nu. han var nämligen sjuk senast jag skulle träffa honom för 3 veckor sedan. vågar dock inte ringa honom och fråga om han har glömt bort mig xD

#8 ta upp detta när du går på, kognitiv beteendeterapi också. Jag tänker skriva det rakt det du har är förstadiet till anorexia, stoppar du inte nu och inser att du redan är smal, då är du i riskzonen.
Du är smal, du har en perfekt vikt, din övervikt sitter i ditt huvud ingen annanstans.
Snälla förstör dig inte, försök att komma till insikt att du är perfekt.

#8 be någon annan ringa då terapin är viktig, väldigt viktig för dig just nu.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
hej jag är en tjej på 14 år och är ca. 167 cm och väger 73…? men jag håller alltid in magen så man tror att jag väger typ max 60. mamma säger hela tiden att jag är smal men vill inte visa det riktiga jag. jag är ganska stark så det känns ibland att jag inte kan gå ner för att musklerna är ivägen och därför måste se ut såhär resten av livet. jag har nästan ingen livsglädje alls längre, inte bara att jag är fet utan att jag är ganska ful också, och mamma kan jag ju inte prata med för hon säger att jag är jätte gullig. men det är mamma som är gullig. hjälp mig snälla innan jag dör!!!

#11 Du är bara 14 år så du har antagligen fortfarande lite "valphull" kvar, men jag tycket att det låter som du har bra längd och vikt i alla fall.
Muskler är extremt bra att ha då det ger en bra hållning som gör att man ser smalare ut och dessutom så bränner musker fler kalorier än fett, så försök inte få mindre muskler i alla fall.
I din ålder så ser alla olika ut år från år så det kommer att hända saker för dej också. Kolla bara i en gammal skolkatalog så ska du se
Sedan så är det ju så att allt inte hänger på utseendet. Det är personligheten som är det viktiga. Lite tråkigt för dej att att höra i din situation, men ändå sant.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Amen tjoo. Jag är 17 år, 172 nästan och väger 70 kg. Kanske inte mkt vad ni tycker med det är mycket för mig. Grejen är att de är seriöst bilrinar vi snackar om. Jag borde väga mera på grund av hur jag ser ut, och vägar bara 70 kg. ibland undrar jag om mitt fett är gjort av luft.. men iaf. Jag vill få bort de. väga iaf 60 kg som min vikt ska ligga på. Ungefär 2 och en halv månad kvar tills sommaren, och jag vill ha ett snabbt resultat.
Sen. Grejen är jag har Artros med. Tro mig eller ej man kan ha det i min ålder, jag har redan rönkat mig flera ggr om och tagit prover jag har artros. Och de gör att jag ä riktigt trött hela tiden. Drf orkar jag inte heller röra mig något.
Jag går upp varje dag kl 5 på mogonen för hinna min min skola. och slutar vid 4 tiden, känner att jag inte har tid för träning heller. men något tips bara?
Hela min familj är pinsmala utom jag. ingen i släckten är tjock, de bara jag. Alla är långa med. och det känns hemskt att vara den tjockaste. För Mina brosor mobbar mig för de med.. att jag har gått upp mer i vikt.
Bara hjälp? hur ska jag äta? Hur ska jag träna? för att få de bästa resultatet?? 
Om man är lite för fet runt magen trots att BMI är OK kan det vara för att man har hög andel fett i förhållande till muskler. Och det kan bero på att man rör sig för lite och äter för mycket onyttigheter (t.ex. godis, kakor, ljust bröd, söta drycker mm) Det sämsta man kan göra är då att börja banta det bästa är att förbättra sina vardagsvanor (äta nytigare och röra på sig mer). Bantar man förlorar man muskler och för varje gång man går upp igen och bantar igen får man större fett% och mindre muskel%.
Om man äter sig lagomt mätt i nyttig och bra mat vid regelbundna måltider så man inte blir jättesugen på godsaker in emellan är det mycket lättare att hålla sig till bra matvanor. Försöker man svälta sig blir man istället vrålsugen och förr eller senare håller det inte.
Motion i vettig mängd gör kroppen starkare, friskare och snyggare. Och reglerar aptiten.
Och en viktig sak till: Man måste inte lägga om hela sitt liv och vara perfekt på alla sätt. Det går utmärkt att göra små förbättningar i taget! Och komma ihåg att ge sig själv berömm för varje lilla steg man tar i rätt riktining. .T.ex: Vad bra jag var som tog trappen istället för hissen. Vad bra jag var som kom ihåg att fylla halva lunchtallriken med vitkål idag. Vad bra jag var som drack vatten istället för cola ikväll!

Jag måste säga att jag håller med pyromanen med det hon säger.
Flickor, ni väger bra och ni är vackra som ni är kanske ska ni börja motionera och börja med nyttigare matvanor? Som tonåring får man lätt i sig en hel del skräp som gärna ser till att kroppen ser pluffsigare ut än den faktist är.
Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur