Kost iFokus

Kost

Etiketttankartipsochid-er
Läst 2342 ggr
[Maine]
0

Vitlöksbaguetter

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är så himla gott! Köper helst Willys eget märke, de frysta. Toppen att slänga in i ugnen när man är sugen på kvällskvisten. Bara att ta hushållspapper runtom, hålla i handen och äta. En halv är lagom. Tungan ute

Äter ni vitlöksbaguetter? Vilket märke föredrar ni?

Karmatarerskanise
0

Till den årliga kräftskivan har vi alltid vitlöksbaguetter. Jättegott.

[Maine]
0

#1  Äter du bara dem en gång om året? Oj, jag äter minst en gång i veckan Skäms

Karmatarerskanise
0

#2 Ja, eftersom jag undviker de flesta kolhydrater, speciellt vitt bröd, vit pasta och vitt ris, så blir det inte ofta :)

Hade jag ätit vitt bröd så hade det säkert blivit oftare, men ojoj vad man får träna för att förbränna dom kalorierna :P

[Maine]
0

#3  Aha.. Cool

[per50]
0

Vitlöksbaguetter är hur gott som helst och jag brukar äta det med någon god grillad köttbit.

[Maine]
0

Jag tycker också att Eldorados baguetter är goda. Äter gärna brödet till en god soppa också.

[WX5]
0

Vi äter det när vi vill "lyxa" till maten ibland. Inte Wilys eftersom det inte finns här men Pirkkas. Flört

[Maine]
0

Det får nog bli en plåt med baguetter i kväll..Glad

Maria
0

Jag äter gärna vitlöksbaugetter men gör dem själv. Alltså jag bakar inteFlört utan köper baugetter som jag har vitlök och smör på eller också torkad Ramslök som är jättegott.

/Maria

[WX5]
0

Vad är Ramslök för nåt?

Maria
0

Det är en lök som ibland kallas vild vitlök eller skogsvitlök. Heter på Latin Allium ursinum.

Jag har aldrig ätit den färsk utan bara torkad.

/Maria

[WX5]
0

Okej då vet jag.

Chestnut
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Älskar vitlöksbaguetter! Märket spelar ingen större roll, Coops är dock de vi oftast köper. Försöker dock att skära ner på bröd så det blir inte så ofta.. Är extra gott ihop med grillad lax tycker jag!

Med vänliga hälsningar
Chess

Mitralis
0

Vitlöksbaguetter är ju gudomligt goda Tungan ute
Jag älskar alla baguetter och är lite av en periodare när det gäller detta Glad
Oftast så bir det Euroshoppers efter det att jag såg att dom fått högsta betyg i ett test i en veckotidning.

DesK
0

Vitlöksbaguetter är gott, men vi har aldrig köpt färdiga sånna, vi bakar dem alltid själva.

/Désirée

Karmatarerskanise
0

#15 Det är ju såklart det allra bästa :) Mat från grunden ger dig full kontroll över vad du stoppar i dig.

DesK
0

Hera Skrattande Det är ju så enkelt att baka baguetter själv också och om man tar sig tid att göra en Poolish eller en surdeg så blir baguetterna jättegoda Glad

/Désirée

ettlitetalias
0

Äter det oftast till italienska pastarätter. Blir väl nångång varannan vecka ungefär

[WX5]
0

Jag bad mannen köpa vitläksbröd blev så sugen när jag läste här inne.

[Maine]
0

Nam nam.. men nu har busan och jag pratat om att försöka testa lchf i liten skala, men vi måste ju äta upp det vi köpt nån dag. Flört

Vosjes
0

Jag älskar vitlöksbaguetter, allt med vitlök i älskar jag och förr köpte jag färdiga på ica och jag måste säga att Euroshoppers vitlöksbaguetter är inte så dåliga men nu är jag allergisk mot vitlök och jag kan inte äta vitlöksbaguetter Gråter

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur