Kost iFokus

Kost

Etikettfikarummet
Läst 4468 ggr
Mitralis
0

Fikarummet OT tråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I den här tråden så kan vi prata på om allt möjligt som inte behöver ha med kost att göra och även flytta över diskussioner som går OT i andra trådar Glad

Mitralis
0

Det här är ett bra tips som ger snabbt resultat Glad

[WX5]
0

Taget från min Godmorgontråd.

Ja jag vet jag skulle inte skriva såna trådar mer men idag gör jag ett undantag för det är ju ändå NORGES nationaldag. Jippi.:D

Jag har sen jag var mycket liten pratat om Norge (min mamma har berättat det för mig). Det enda kruxet är att jag aldrig varit i Norge. Men jag vet att jag har en norge-själ inom mig

Som barn var jag hos en sommarfosterfamilj och tanken var att jag skulle få komma till Norge eftersom jag pratade så mycket om det. Men sen insåg min mamma att det skulle bli för långt för henne att köra så det blev i Sandviken (Årsunda) istället.

[Maine]
0

Blev väldigt snopen när jag loggade in på Facebook, och det dyker upp en stor iFokus-ikon och de står att jag gillar en viss länk på en sajt! Jag såg nog ut som en fågelholk..Obestämd

[WX5]
0

Men hur gick det till?

Jag tycker ju att man skall "godkänna" att man lägger upp en sak på sin facebook så att man vet om det. Jag vet inte hur det funkar för jag har inte testat.

DesK
0

Maine kanske har du råkat klicka på Gilla-knappen under det första inlägget? Då syns det på din Facebooksida.

/Désirée

[Maine]
0

#5  Ja, inte vet jag. Det måste jag ju ha råkat göra, för jag är ju inte inloggad här med mitt namn? Jag fick stora ögon i alla fall! Förvånad

Måste försöka hålla fingrarna i styr, men det är inte lätt när de har en egen vilja ibland. Flört

Mitralis
0

Jag har totat ihop ett nytt välkomstmeddelande till Kost och nu lägger jag in det här så att jag kan se hur det ser ut i sin helhet. På sidan man skriver det så ser jag bara 4 rader åt gången så det blir så svårt att få ett bra flyt i det hela.

Hör gärna av er med synpunkter och åsikter Glad

Välkommen som medlem i Kost!

Tack för att du valde att bli medlem på sajten Kost iFokus!

http://www.ifokus.se är ett stort nätverk där Kost iFokus är ett av drygt 250 olika intresseforum. iFokus har ca 600 000 läsare varje månad så det är bra fart på sajterna.

iFokus finns möjlighet att lägga upp en egen personlig sida med både gästbok och fotoalbum. Du bestämmer själv om bara medlemmar, inbjudna eller vem som helst skall få läsa.

Om du inte har någon bild till din Avatar så finns det många gratis avatars att välja på om man söker på internet.
Många känner igen de andra användarna mer på bilden än på namnet.
Man behöver absolut inte ha en bild på sig själv om man inte känner för det, även om det givetvis är trevligt Glad

Kost iFokus är ett samtalsforum där vi byter erfarenheter med varandra och alla är varmt välkomma att delta i trådarna och även starta egna. Vi har ett "Fikarum" där vi kan prata om allt möjligt som inte nödvändigtvis behöver ha med kost att göra. I övrigt så försöker vi hålla oss inom ämnet för respektive tråd.

Om du inte hittar någon kategori som passar till din tråd så är det bara att lägga den under Övrigt och höra ev dej till mej eller mina Medarbetare på förslag till kategorinamn så ska vi se vad vi kan ordna.

Detta är en sida om vanlig kost för oss som vill äta lite nyttigare och diskutera nya och gamla kostråd.
Eftersom hälsa och motion går hand i hand med kost så finns det utrymme även för dessa ämnen.

• Känn dig inbjuden att delta i alla diskussioner på sajten!
  • Dra dig inte för att skriva en tråd om du har förslag på förbättringar, nya artiklar eller bara vill ställa en fråga om ämnet eller sajten.

Vänliga hälsningar

Mitralis
Sajtvärd

Mitralis
0

Oj, vad långt det blev Skrattande

Maria
0

Det är jättebra tycker jag.Glad

En synpunkt bara….Kan man inte "byta plats" på första hälften där du presenterar information om iFokus i stort med delen där Kost iFokus börjar.

Det känns som det skulle vara en mer logisk ordning.

Annars gillar jag idén med att presentera vad hela iFokus står för.

/Maria

[WX5]
0

Jättebra. :D

[Maine]
0

Hmm, kände mig lite träffad där det står "för oss som vill äta lite nyttigare", jag är inte särskilt nyttig och är inte ute efter en diet att följa. Jag gillar att prata om nyttig mat och skräpmat i allmänhet.

Har jag hamnat fel?

DesK
0

Mitralis det ser jättebra ut, men precis som Bumbleboo säger så bör presentationen av Kost ligga överst Glad

Maine edu har inte alls hamnat fel, här ska ju alla kunna snacka om vår kost Glad

/Désirée

Mitralis
0

#9 och #12 Helt rätt. Det här blev en komination av det nya och det gamla jag hade innan. Jag hade väldiga bekymmer hur jag skulle få ihop det med var samtidigt lite för lat för att skriva om alltihopaFlört
#11 Jag ska ändra på det så att vi inte exkluderar någon Glad

Mitralis
0

Då ska vi se, nytt försök Skrattande Saknar verkligen att man inte han se hela texten på en gång där man skriver. Det är mycket lättare att se helheten då.

Välkommen som medlem i Kost!

Tack för att du valde att bli medlem på sajten Kost iFokus!

Här på Kost vi kan ta upp allt som har med kost att göra, nyttigt såväl som onyttigt.Kost iFokus är ett samtalsforum där vi byter erfarenheter med varandra och alla är varmt välkomna att delta i trådarna och även starta egna. Vi har ett "Fikarum" där vi kan prata om allt möjligt som inte nödvändigtvis behöver ha med kost att göra. I övrigt så försöker vi hålla oss inom ämnet för respektive tråd. Om du inte hittar någon kategori som passar till din tråd så är det bara att lägga den under Övrigt och höra av dej till mej eller mina Medarbetare på förslag till kategorinamn så ska vi se vad vi kan ordna.

Eftersom hälsa och motion ofta går hand i hand med kost så finns det utrymme även för dessa ämnen då de är kostrelaterade.

• Känn dig inbjuden att delta i alla diskussioner på sajten!
  • Dra dig inte för att skriva i Fikarumstråden eller PMa mej om du har förslag på förbättringar, nya artiklar eller bara vill ställa en fråga om ämnet eller sajten.

http://www.ifokus.se är ett stort nätverk där Kost iFokus är ett av drygt 250 olika intresseforum. iFokus har ca 600 000 läsare varje månad så det är bra fart på sajterna.

iFokus finns möjlighet att lägga upp en egen personlig sida med både gästbok och fotoalbum. Du bestämmer själv om bara medlemmar, inbjudna eller vem som helst skall få läsa.

Om du inte har någon bild till din Avatar så finns det många gratis avatars att välja på om man söker på internet.
Många känner igen de andra användarna mer på bilden än på namnet.
Man behöver absolut inte ha en bild på sig själv om man inte känner för det, även om det givetvis är trevligt Glad

Jag hoppas att du kommer att trivas hos oss på Kost och att du känner dej varmt välkommen.

Vänliga hälsningar
Mitralis
Sajtvärd

Mitralis
0

Jag vet inte om jag är riktigt nöjd än men jag har i alla fall lagt in samma som beskrivning av sajten. Kom gärna med mer förslag på ändringar om ni ser något som ser tokigt ut.

Maria
0

Jag tycker det är jättebraGlad

/Maria

Mitralis
0

#16 Bra att det är bra Skrattande
Har suttit och ändrat och ändrat i en timme snart. Det gick lättare att ändra i texten här och sedan klippa in den där, lärde jag mej efter ett tag…

[Maine]
0

#13  Tack! Glad

DesK
0

Ser jättebra ut! Om du eller någon av oss kommer på nåt mer så kan du ju alltid lägga till det senare Glad

/Désirée

Mitralis
0

Idag så ska jag göra ett arbetsEKG, men jag är lite lur att jag har gått och fått halsfluss. Kommer att cykla ändå eftersom jag har samma hjärta hela tiden så det kanske kan vara bra att se hur det fungerar vid sjukdom också. fast dom på sjukhuset vet inte om att jag har det, men dom möter ju sjuka hela tiden eftersom det är ett sjukhus.

Mitralis
0

F.n Skrikandes Blir inget arbets EKG idag. Ringde upp och kollade om jag kan komma fast jag är förkyld, fast egentligen så har jag nog halsfluss. Fick inte komma vid halsont eller feber så nu har jag fått en ny tid till 8 juni kl 12. Det drar ut på tiden det här =( Ringde vårdcentralen utifall jag behöver penicillin. Dom ringer upp 08:15.

[WX5]
0

Nä vad tråkigt.

Mitralis
0

Ja, det blir långdraget det här. Tanken var ju att jag skulle ha cyklat före vecka 18. Men nu blir det ju inte förrän v 23. Nu kommer jag ju aldrig att hinna opereras före sommaren, som jag för övrigt tycker redan har startat.

[Maine]
0

Fick en tid kl. 12 idag hos tandis för att slipa ner den vassa kanten de gav mig igår. Först ville de att jag skulle vänta till måndag! Jösses, det hade verkligen blivit en bantningskur. Tänk att man kan få så ont av en liten kant.. Rynkar på näsan

[WX5]
0

Ja sånt är jättetrist.

Mitralis
0

#24 Sånt där kan göra riktigt, riktigt ont och det är ingenting som man vill gå med många minuter mer än man behöver. Bra att du fick en tid idag i alla fall

Mitralis
0

Nu har jag fått tid till vårdcentralen i alla fall så får vi se vad det är för nått jag åkt på. Brukar inte åka in med halsont, men jag är ganska säker på att det är halsfluss och det vill jag helst inte ha på klaffen.

Mitralis
0

Fast nu börjar jag bli nojig. Tänk om det bara är en vanlig förkylning Skäms

[Maine]
0

#28  Har du svårt att svälja och är röd och tjock i halsmandlarna kan det vara halsfluss. Ibland har man feber, jag har inte haft det. Men ont gör det!

Vosjes
0

Om du har halsfluss loggar jag inte in på kost tills du är frisk jag får halsfluss bara någon nämner det! Skäms

Med vänliga hälsningar, Sophia
Medarbetare på Matlust och Exotiska djur

[Maine]
0

#30 Cool

Mitralis
0

Klarade mej från den bakteriella halsflussen Glad Det var virus och inte bakterier, så det blev inget penicillin. Men doktorn sa att det var helt okej att jag kom och kollade upp det ändå.

[WX5]
0

Vad bra.

Maria
0

#32 Så skönt. Nu behöver du varken ha dåligt samvete eller penicillinSkrattande

/Maria

Karmatarerskanise
0

Usch vilket åskoväder vi hade på besök idag. Kan inte minnas när åskan låg precis över oss och slog ner överallt! Var riktigt obehagligt. Säger jag som brukar tycka om åska.

[WX5]
0

Oj det är verkligen obehagligt. Vi har haft det soligt men blåsigt idag.

Mitralis
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

När det åskade här för någon vecka sedan så lyckades jag sova mej igenom alltihopa fast det enligt hörsägen var det värsta åskovädret på flera år. Till mitt försvar så kan jag berätta att jag sover med öronproppar och det var tidigt på morgonen när jag sover som djupast. Jag gillar också åska, fast det måste vara på lite avstånd så att jag inte behöver oroa mej för hus och hem Glad

Mitralis
0

Vad tror ni om temaveckor här inne på Kost?

DesK
0

Bra idé, eller kanske är det bättre med temamånad? Kan kanske vara svårt att hitta på nytt tema varje vecka Glad

/Désirée

Mitralis
0

#39 Det har du rätt iGlad En vecka är ju rackarns kort och det är 52 av dom på ett år.

[Maine]
0

Är riktigt sur idag Skrikandes Det är lite jobbigt när parkarbetarna börjar klippa gräset på skolgården kl. 7.. jag har bara ett hönsnät emellan mot min tomt, så det ekar i hela huset. Dagen kan väl bara bli bättre? Visst? Cool

Mitralis
0

#41 kl 07 Hur tänkte dom då? FörvånadSkrikandes

[WX5]
0

Kan ju lugnt påstå att en viss aktivitet funkar nu mellan mig och mannen. Har varit dött i nästan 1 år.

Mitralis
0

Öh öh, har den äran, eller vad man säger Skrattande

Mitralis
0

Försöker titta in i fågelholken på webben men sidan bara laddar och laddar. Säkert många som tittar nu när ungarna kommit Kyss

[WX5]
0

Tja det kanske man säger, har aldrig hört detta men så ligger det till. Hahaha. Oskyldig

Mitralis
0

#46 Stulet från Gus i Askungen Gus: "hö hö.. har den äran :D. Jack: "Nej dumsnut"

[WX5]
0

Hahaha.

[Maine]
0

#42  Det är väl för att gräset ska vara fint innan dagis/skolbarnen går ut, men de kan lika gärna klippa på eftermiddagen istället. Det är säkert gubbar som planerar och då blir det pannkaka Cool

#43  Ett år? Äsch, vänta tills du är uppe i två år Flört

Mitralis
0

Här var det många hungriga munnar GladNerikes Allehanda

[WX5]
0

#50 Kul.

Karmatarerskanise
0

Mammas hund max fick ett födelsemärke borttaget igår och fick ett par stygn.
Han fick självklart sen använda tratt för att inte slicka på såret.

Idag var mamma svag och tyckte han kunde få leka lite och tog bort hans tratt, efter 5 min hade han fått bort stygnen och såret var öppet igen. Så bort till veterinären igen och sy ;) Osm tur är var dom snälla och tog inte betalt idag :)

Tror ni tratten åker av fler gånger under läkningen? :P

[WX5]
0

Vi får ju hoppas att hon inte tar bort tratten igen. Flört

Maria
0

#52 Vilken bushund.Tungan ute Hundar är snabbare än vad man tror när det gäller att "fixa" sina sår.

Du får be mamma vara hårdare om det gårFlört

/Maria

Karmatarerskanise
0

Ja, jag ska nog se till att hon inte gör om samma misstag igen Flört

Bumble; ja dom är kvicka när det gäller!

Mitralis
0

Den här finns på iFokus-bloggen också, men den är så bra att jag bad Staffan att lägga in den på Humor och nu lägger jag in en länk här så att ni kommer till den på Humor Glad

Karmatarerskanise
0

Var är länken?

DesK
0

Hera klicka på ordet länk ovan i Mitralis inlägg Flört

/Désirée

Karmatarerskanise
0

Skumt, den var inte som en länk när jag skrev mitt inlägg.

Mitralis
0

#59 Stämmer. Jag hade glömt att klippa ut webbadressen innan jag bytte sida så jag blev tvungen att gå tillbaka och hämta den Skäms

Tråden är alltså "Världens säkraste bil?" Glad

Karmatarerskanise
0

Då var jag inte helt förvirrad Glad
Tänkte göra en Kluring om potatis, vår älskade knöl ikväll om det är ok.

Mitralis
0

#61 Klart att det är okej att göra en Kluring om potatis. Jag ser fram emot den Glad

[WX5]
0

Knasigia ungar. Det är så här man gör när man använt ett plåster färdigt…

[Maine]
0

PMS. Någon som lider av det emellanåt? Hur ter det sig på dig? Jag har fått Provera utskrivet för den skull. Idiot som jag var, så väntade jag flera år innan jag sökte hjälp, för jag tyckte att det var skämmigt. Är ju en väldigt blödig person ändå, men när man börjar tjuta på jobbet utan anledning då är det ju dags att göra något åt det Glad

Det funkar bra. Men ca två dagar innan det är dags, då får jag en sprängande huvudvärk, mitt i pannan och runt näsroten. Hopplöst!

Detta kanske inte passade i Fikarummet, men då kanske Mitralis kan göra en OT-tråd.

[WX5]
0

Maine Fikatråden är en OT-tråd så visst får du skriva här om såna saker.

Jag slipper PMS och mens och allt vad det heter. Har ingen livmoder kvar. Flört Best ever!

[Maine]
0

#65  Mensen har jag inget emot så, men att man måste ha besvär i veckor innan! Obestämd

Mitralis
0

Maine, det är som WX5 säger att detta är OT tråden, så det är bara att skriva på Glad

[Maine]
0

#67  Okidoki! Glad

[WX5]
0

Vet inte vad som hände riktigt men dottern for ner i diket med cykeln och allt idag. I normala fall brukar jag inte fiska efter läsare till min blogg men jag orkar verkligen inte skriva om allt igen så idag gör jag ett undantag och länkar.

Maria
0

Igår var jag på Liseberg med Bergspuman. Vi hade jättetrevligt.

Framförallt så åt vi en ljuvlig maträtt.Glad

Grillad fläsklägg med potatispuré, surkål och Dijonsenap.

Man fick en hel fläsklägg per person och den var så mör att köttet bara föll isärTungan ute

/Maria

Mitralis
0

#69 Hoppas att det gick bra för henne.

#70 Låter trevligt alltihopa det Glad Den där fläskläggen skulle man ha provat på Tungan ute

Själv har jag varit och klippt mej idag och jag känner mej såå snygg Glad

[WX5]
0

#71 Jo då det gick bra. Lite omvårdnad på ickesår och skador så blev det bra. Flört plåster is the magic.

Denna kommentar har tagits bort.
Mitralis
0

#72 Ha haha! Ja, ett plåster kan bota mycket det Skrattande

[Maine]
0

Jag ska till tandläkaren idag kl. 12,30 och troligen så blir det att dra ut en nöt. Inte kul, så det blir väl en bantningsdag utöver det vanliga sen Flört Kan ju bara hoppas på att de syr efter sig, det är skönt att slippa "hålet".

[Maine]
0

Jag blev en tand fattigare.. Rynkar på näsan Och några gram också säkert, för idag blir det inte mycket äta av. Den mannafruttin jag åt två timmar efter utdragningen var nog bland det godaste jag ätit!

Maria
0

#76 Usch då. Hoppas det inte var en framtandFlört

/Maria

[Maine]
0

#77  Nej då, det är underkäken långt bak, så gluggen syns inte! Cool

Maria
0

#78 Vilken turSkrattande

/Maria

[Maine]
0

#79  Ja eller hur? Glad

Maria
0

Jag har också dragit en tand långt in i nederkäken och klarat mig bra i flera år.

/Maria

[Maine]
0

Det värsta var väl att hon pumpade i mig adrenalin.. det har hänt en gång tidigare, och det är hemskt vilken hjärtklappning man får! Obestämd

Mitralis
0

#82 Usch, inte roligt när det blir så Rynkar på näsan

Mitralis
0

Jag dansar Linedance och ikväll är det permiär på utebanan. Bra väder och det kommer att bli härligt att träffa alla igen efter det "långa" uppehållet på tre veckor. Jag bara myser när jag tänker på alla härliga danser och all bra musik som jag kommer att få uppleva ikväll. Om inte det är livskvalitet så vet då inte jag Glad Om jag har tur så kommer jag att få dansa Wounderland Waltz ikväll.

[Maine]
0

Vad härligt med Linedance! Skulle också vilja testa det..

För övrigt så vet jag inte vad jag pysslar med idag, jag kommer åt Bokmärk-rubriken istället för Oläst hela tiden när jag ska läsa en tråd. Obestämd

Maria
0

#85 Samma här. Jag har bokmärkt hur många trådar som helst nuSkrikandes

Vad händer när man bokmärkt trådar?

Var kommer de upp?

/Maria

Mitralis
0

#85 Det är hur roligt som helst. Jag gillar att det inte är pardans för då brukar det ofta vara för få killar. Här dansar man själv fast man dansar i grupp.
Oj, vad många funktioner jag missat ser jag Skäms Måste nog snoka lite vad det där är tror jag.

[Maine]
0

Den där Bokmärk rubriken flyttar sig verkar det som. Nu sitter den på högerkanten som den brukar. Men när man går in i en tidigare besökt tråd så klickar man automatiskt på den första rubriken som ska vara just Oläst.

Nån som busar idag kanske? Flört

Maria
0

Jag såg det och nu finns det "tipsa" att trycka fel påSkrattande

/Maria

Mitralis
0

Ah, nu fick jag prova olästa, smidigt Skrattande

[WX5]
0

Men åh jag håller verkligen med er. Kommer åt Bokmärka-knappen hela tiden och jag undrar också vad som händer när man klickar där. {#emotions_dlg.yell}

DesK
0

Du hittar bokmärkena till vänster i kategorilistan (näst överst) och Erik har redan flyttat ut Bokmärkknappen så att den ligger längst till höger ovan {#emotions_dlg.smile}

/Désirée

Mitralis
0

Undrar vad alla dessa alternativ gör för någonting. Jag har letat lite på support och iFokus ifokus, men jag hittar inte någon bra samlad tråd om detta {#emotions_dlg.undecided}

DesK
0

Tipsa - då får man upp en ruta där man kan tipsa på andra communities som exvs Facebook.

Bokmärk är precis som förut. Man hittar alltså lättare tillbaka till tråden, även om inga nya kommentarer har skrivits i den.

Bevaka - då får man meddelande varje gång nån har skrivit en ny kommentar i tråden, utan att man själv behöver skriva i tråden.

/Désirée

Mitralis
0

Jag tänkte inte på att använda bokmärka förut heller. Vart hittar jag det jag bokmärkt?

DesK
0

Till vänster näst överst i kategorilistan

Mina inlägg
Bokmärken
Kvarterskrogen
Allergi & intollerans och så vidare

/Désirée

[Maine]
0

Åt lunch på McDonalds idag. Råkade titta till lite åt höger och där satt en mamma och ammade sin ganska stora bejbis.. jag tappade aptiten omgående. Kan inte med sånt offentligt. Naturligt? Javisst! Men jag vill bara inte se sånt, och särskilt inte när jag äter. {#emotions_dlg.undecided}

Mitralis
0

Idag ska jag iväg och fiska hela dagen. Det kommer att bli god mat och trevligt sällskap, så jag ser verkligen fram emot det {#emotions_dlg.smile}

[WX5]
0

Har sålt min Nokia N8 och köpt mig en iPod Touch. :D

Och sen har jag fått beställa denna underbara sak.

[Maine]
0

Jag "råkade" läsa Siba-reklamen som dök upp i min mail.. vips, så hade jag beställt en surfplatta som man även kan ringa med! Skäms Visst har jag en ny nalle, men den är värdelös att surfa med, och eftersom jag är halvblind så måste jag ha större skärm.. Flört

Hade tur som var snabb, efter en timme var de slutsålda.

[WX5]
0

Ja då har du nog beställt en ZTE Light för den kan man ringa med och är en surfplatta.

//

Jag ångrade mig och avbeställde min iPod touch och beställde en sån här istället.

[Maine]
0

#101 Nope, det är en Viewsonic Viewpad 7.

[WX5]
0

Wow det var något nytt även för mig. Måste Googla. Flört

[Maine]
0

#103  Gör det du. Detta med surfplattor har jag ingen som helst kunskap om, det blir något nytt för mig. Har ju haft en iPhone 4, och den var ok, men jag vill ha större skärm! Glad

[WX5]
0

Ja den ser ut att vara bra. Kollade bara på lite bilder.

[Maine]
0

#105  Den får duga Flört Jag fick den till ett bra pris i alla fall.

[WX5]
0

Låter bra det. Flört

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer