Pizza
Mannen och dottern ville ha pizza till middag. Okej jag kan väl äta jag med. Tycker inte om pizza längre och för varje gång jag äter en pizza dessto mer ogillar jag dom. Så idag var det sista gången jag äter en pizza på jättelänge. Det räcker för mig.
Tycker ni om pizza?
älskar pizza men är som dig, tröttnar för varje gång jag äter det :P särskilt om man äter det ofta så vill man inte äta de igen efter de! haha :)
Mannen älskar pizza och det brukar allt som ofta bli en gång varje vecka som han är hemma. Han är borta varannan vecka men för mig blir det för mycket. Dessutom äter jag inte så mycket så till och med en barnpizza blir för mycket för mig så det känns också onödigt att handla en sån. 
Sitter precis och äter pizza :P Är dock less på köpt pizza, både fryst och från pizzerior. Är så less på att det är för lite fyllning eller bara en-två varianter som är vegetariska (och jag är inte mycket för mozarella som det är på dom flesta). Nu var det länge sen jag åt pizza och jag blev sugen igen, kände mig duktig så den blev helt vegansk dessutom och riktigt god.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Ja det skall inte vara för ofta utan det skall vara en lyxmat (hehe) som man äter mera sällan och inte som vi gör. 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kan inte säga att jag tycker illa om pizza, men det blir inte ofta jag äter det. Sen jag flyttade (ca 6 mån sen) har jag inte ätit köpepizza alls. Däremot har jag gjort egen två gånger vilket jag tycker är mycket godare.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

Jag tycker pizza är gott ibland, sådär en 2-4 gånger per år (är ungefär så många gånger jag äter pizza på ett år, väljer vanligtvis kebabtallrik annars, men inte heller det är särskilt ofta)
#7 Jag gör den från grunden och med Vetemjöl Special. Det gör ganska stor skillnad tycker jag. Sist använde jag Leilas recept tror jag det var.
Godast blev den när vi hade mixade soltorkade tomater, basilika och chili som tomatsås.
Mvh Emelie & Jack
Här äts inte heller pizza speciellt ofta. Vi brukar också göra egna emellanåt. Det är trevligt att kunna bestämma vad man ska ha på dem.

Det är så otroligt sällan jag äter Pizza från en Pizzeria så då tycker jag det är riktigt gott
Gör också egen Pizza som brukar bli ljuvlig men när jag tänker efter så är det säkert 2 år sedan sist
/Maria

Min moster brukar göra sånna. Väldigt populära hos barnen. Själv tycker jag dom är ganska torra (iaf hennes).
Mvh Emelie & Jack

Tror det är tomatsåsen som gör att jag inte tycker om pizzorna. Gillar inte tomatsåsen alls och tycker alltid att den smakar blä. Älskar brödet däremot.
#16 - då får du göra egen pizza! Så kan du låta bli tomatsåsen på din egen del.
J jag får nästan göra det. 
Jag ÄLSKADE verkligen Pizza… men nu är det inte så skoj längre… Utan bröd och utan ost 
Har funderat på att testa att göra egen botten, glutenfri. Men det blir ett heldagsprojekt då det tar minst två helst 4-6 timmar att jjäsa om det ska bli bra..
Någon som har koll på om sojaost är gott?
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
#19 Jag har börjat testa olika sorters sojaost att ha på pizzan, vissa är riktigt goda och andra är oätliga. Jag glömde lägga märke till märket nu när jag köpte (kan försöka komma ihåg att kolla vid nästa handling) men hittade en gouda-variant på coop som blev riktigt god på pizza trots att den både luktade och smakade vidrigt otillagad. Se bara till att köpa en smältbar variant.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
När jag var i norra Finland åt jag en väldigt god pizza. Botten var väldigt tunn, gjord av bara grovt rågmjöl, vatten och salt.
Ovanpå var där lök, kallrökt lax, kapris, basilikablad och basilikaolja. Den var så förbenat god! Har nästan återskapat den hemma.
Jag kan bli sugen på pizza ibland, men det är aldrig så gott som jag väntar mig. Därför äter jag det bara någon gång om året.