Frukost
Hur duktiga är ni på att äta frukost här inne?
Vad brukar det bli till frukost?
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
För mig blir det frukost på jobbet på vardagarna. Det blir en fralla med salami och paprika på och till det lite äpplejuice.
På helgerna brukar frukosten falla bort, tyvärr.
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Jag avskyr att äta frukost, men jag har lärt mig att dels blir det jobbigt att klara jobbet om man inte äter frukost och dels går man lättare upp i vikt om man skippar frukosten så jag är nu för tiden noga med att äta frukost. Däremot så varierar det mycket vad det blir till frukost. Just nu är det K-flingor och mjölk, ibland är det frukt med yoghurt och fröer och ibland är det olika dricksaker då jag ibland bara inte klarar av att tugga saker utan att må illa.
På helgen brukar det ibland kunna bli lite maffigare frukost för då har jag varit uppe ett tag innan det blir frukost och då går det lättare att äta.
Jag äter alltid frukost, vad jag äter varierar dock mycket. Jobbar jag blir det oftast några mackor men det kan lika gärna vara rester från gårdagens middag eller nyplockade bär som följt med hem från morgonpromenaden med hunden.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Förr åt jag massor men ju mer tiden gått desto mindre äter jag. Numera blir det bara en kopp te till frukost.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag kan äta precis vad som helst till frukost. Oftast så beror det lite på närjag äter frukost hur stadigt det blir och vad jag hinner med. Om det är tidigt och jag är på väg till jobbet så kan det bli lite youghurt hemma och sedan två rostade mackor på språng. Om jag kliver upp lite senare och är hemma så kan det blir rester från gårdagens middag. För ett tag sedan så åt jag exempelvis pepparbiff med pommes och sås till frukost klockan 10 
Ingen dag utan frukost! Jag varierar mig lite.
Varje dag blir det en stor kopp te mend honung till den blir det:
Äggröra, paprika, tomat, rättika och lufttorkad skinka eller salami
Keso blandad med grekisk yoghurt och kryddad med örtsalt, peppar och vitlök, till detta äter jag paprika, gurka, rättika och skinka
Rysk eller Grekisk yoghurt blandad med varma (tinade) bär, finn crips eller hembakat knäckebröd med ost.
Avocado med räkor, lite hemgjord majonnäs, hackad rödlök och tomat
Kokta ägg hackade med lite majonnäs, paprika, gurka, rättika och skinka
/Désirée
Oftast kaffe och surdegsbröd, och oftast såpass sent att det mer kan klassas som frunch vad tiden anbelangar. Försöker föra in lite mer rå mat. I morse blev det tex en rå smoothie med rödbeta och vattenmelon och frön..
Recept och bilder finns här: http://anterrabae.wordpress.com/2011/07/06/frukostsmoothie-med-rodbeta-och-vattenmelon/
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Blir nästintill alltid ägg till frukost. Löskokt eller sunny side up. Till blir det några skivor pålägg.