Gå ner i vikt
Hej Hej.
Jag behöver gå ner i vikt, jag väger ca 10kg för mycket. I vintras vägde jag för lite och var jätte deperimerad. Så jag åt ingenting och rasede i vikt, nu äter jag starka mediciner och har gåt upp 20kg på ingen tid alls. Jag går fortfarande upp i vikt, jag är hungrig hella tiden och blir aldrig riktigt mät. Det är jätte jobbigt…
Hällsningar

Hej!
Det låter lite som om du gick på antidepressiva mediciner, ta en snack med din läkare om så är fallet. Det blir ju inte mycket bättre utav om du får mer problem pga att du går upp i vikt. Men att hålla på med egna "medicinexperiment" är absolut inget att rekommendera. Ta en snack med din läkare det är ju det som dom är till för, det finns säkert något alternativ medicin du kan gå på. Förlåt om jag var lite "förutfattad" men du skrev inte vilka mediciner du gick på och jag chansade lite, Jag har en god vän som har liknande problem och där har inte hänt något pga att han är rädd för att mista sin medicin som han enligt honom själv inte klarar sig utan, han ökar sin vikt hela tiden och vet varken ut eller in. Om man tänker efter lite så kan det ju verka som att välja mellan pest och kolera men det är bara att ta en sak åt gången och inte allt samtidigt för det fungerar knappast. Jag råkade själv ut för en mc olycka och drog på mig ca 50Kg övervikt under årens gång. Det blev operation och nu ligger jag ok viktmässigt. Man får aldrig bli för fixerad vid sin vikt utan själv känna efter lite hur man mår och försöka agera därefter. Lycka till.
Mvh
Uffe
Håller med #1 om att du borde prata med din läkare om detta. För ingen mår bra av att gå upp i vikt för att man inte kan sluta äta.
Vad äter du en dag?
Jag fick liknande problem när jag ätit kortison en tid, gick upp så hiskeligt fort och mycket så jag landade på +35 
Det vände när jag uteslöt kolhydraterna, det var det enda som jag fick effekt på. Personligen gick jag till och med upp på cambridgekuren…
För övrigt håller jag med ovanstående, prata med behandlande läkare.. jag fick antidepressiva mediciner som inte gynnade viktuppgång, snarare tvärt om för att jag poängterade att med ätstörningar i bagaget så skulle jag inte klara en viktuppgång psykiskt (Det var innan kortisonet och sen inte sagt att du har ätstörningar som jag hade, eller så)
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Hej Hej, tack för era svar. Jo jag har väl en sårts ätstörning då jag gärna är smal och nu är jag överviktig :(
Det är antidepressiva mediciner jag tar och det gynar värkligen inte min hällsa alls :S

#4 Ta ett samtal med din läkare och förklara problemt, det finns säkerligen en annan medicin som du kan ha i stället. Och skjut inte upp det, Vikten har en tendens att öka på fortare än vad vi vill inse.
Mvh
Uffe