Sur på disksvamp
Köpte en specialsvamp för teflonpannor och kunde väll inte ens i min vildaste fantasi tänka mej att den helt skulle förstöra min fina stekpanna
Jag tog fram min nyinköpta specialsvamp och började diska. Medans jag diskade så stod jag och tittade ut genom fönstret och pratade med katten brevid mej på bänken. När jag tittade ner så såg jag att stekpannan var helt förstörd. När jag hämtat mej lite så ringde jag till företaget som tillverkar dom och berättade vad som hänt. Dom blev givetvis väldigt förvånade för det hade ju aldrig hänt förut.
Jag ska skicka bilder och svamp till dom så att dom får undersöka vart det gick fel.
På kvällen så tog jag fram lite sån där snurrig stålull och provade på en annan stekpanna som har jättefina kanter men som är förstörd på botten. Jag drog hårt och länge med stålullen på den fina kanten men det hände ingenting. Sedan så provade jag med specialsvampen på ett annat ställe på kanten och då blev det repor.
Ska bli spännande att höra vad de säger om bilderna.
Men vad tråkigt! De får dom allt betala för!
Men fy, klart de ska ersätta. Bra stekpannor är ju inga billiga investeringar!
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Jag äger ingen teflonpanna
Men visst ska du ha ersättning för detta. Verkar ju jättekonstigt att svampen kunde repa så.
/Maria

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tycker också att det är konstigt. Först när jag tittade ner på pannan så såg jag att det var repor "runt, runt" och tyckte att det var konstgt att jag inte sett det när jag lagade maten. Sedan så förstod jag att det måste vara svampen och eftersom pannan redan var förstörd så drog jag några gånger rakt över för att se om det verkligen var svampen, och det var det.
Usch, vad irriterande
/Maria