Kost iFokus

Kost

Etikett: tankartipsochid-er
Läst 1307 ggr
Mitralis
0

Smakar köpt fikabröd annorlunda nu?

Har upptäckt att jag tycker att det köpta fikabrödet smakar annorlunda nu mot för bara några år sedan. Jag undrar lite vad det kan bero på Obestämd
Jag har i alla fall kommit fram till att det som jag bakar själv oftast blir godare än det köpta i alla fall. Brukar ganska ofta bli besviken på köpt fikabröd nu för tiden tycker jag.

Brukar du bli besviken på köpt fikabröd? Tycker du att det smakar annorlunda nu mot för förut?

DesK
0

Jag köper aldrig fikabröd, men det händer att jag blir bjuden på sånt och jag har alltid tyckt att det smakar bättre med hembakat. Sånt fikabröd som säljs i små bagerier, det är gott också. Jag tror att det beror på tillsatserna i det industribakade fikabrödet att det smakar annorlunda.

/Désirée

Anterrabae
0

Tillsatser och billiga råvaror. Även att det inte längre finns tid för tex jäsning och liknande.

hembakt är godast! Glad

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Zabbio
0

Tja.. de i vanlga affärer smakar syntetiskt, men inte de från små bagerier/konditorier.. Å andra sidan så kan jag inte baka så allt smakar ju bättre än det :P

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

[Aquelegia]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Slutad köpa fikabröd vaniljbullarna vad har hänt med dem ? :O sist jag köpte en på willys vart vaniljen fryst hmmmmm det som jag väntar med att äta sist och bara goa ner i munnen vart stenhård ! Kunde inte gå tillbaka då ju själva bullen vart uppäten och halva vamiljkrämmen söndermosad XD Tror det har att göra med att det är fryst/tinat/bakat och inte färskt ! Sen att allt ska bli mer vinstgivande och mindre kostsamt kan ju ha att göra med sämre smak? Sällan på cafeer får man färskbakat längre :(