Vad äter ni när ni är nedstämda/deppiga?
Jag är en sån som gärna äter choklad eller chips när jag är nedstämd eller deppad. Mår alltid lite bättre när jag ätit dessa men det vara inte så länge.
Äter inget speciellt då jag är nere. Äter väl bara lite mer.
Okej. Tänker du på vad du äter eller blir det bara mera?
Jag tänker på att inte äta annat än det som jag brukar äta.
Alltså inga kolhydrater.
Okej.
Äter ingenting, tappar helt matlusten när jag är nere.
Kinasoppa ett recept jag hittade på när jag var 10 och jag har ätit minst 3ggr i månaden vissa perioder som när jag varit mer nedstämd de senaste 2 månaderna åt jag det varannan dag ^^ Starkt kryddigt man går inte upp i vikt av det utan kan äta mängder :D
#6 Lägg gärna in recept, för det lät spännande 
#6 Ingefära, vitlök, krossade tomater el.tomatpuré, grönsaksbuljong, chili, Nudlar, lök, morot, ägg.
Man häller ihop allt och kokar upp förutom äggena som man rör ihop lite och häller ut i soppan i tunna trådar. Som sagt jag var 10 men jag har även lyckats göra hela min familj beroende ^^ Hur mycket man tar i beror på person till person men den ska vara "klar" i färgen ska inte bli en tjock tomatsoppa utan tomaterna är med för fylligheten i buljongen. Kan ju laga ihop ngn dag och ta kort ^^ Andra grönsaker kan man självklart med ha i eller risnudlar.
Blir tokig i smågodis, framför allt djungelvrål, pimpim, sockerbitar och gröna grodor.. Nu inte så mycket sen jag blev vegan…
Thaimat gillar jag, särskillt när jag är nere..
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Jag brukar tappa matlusten när jag är deppad så jag äter inte så mycket alls. Håller det i sig mer än nån dag så köper jag hem sånt som är energitätt, lätt att äta och kräver minimalt med arbete för att få fram. Blir oftast chips, nötter och mackor. Det blir mer halvfabrikat i såna perioder också, just för att jag varken orkar hitta på mat eller laga den.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Det finns läkare som ger djupt deprimerade som råd att äta mycket chili då chili innehåller ngt ämne som ökar endorfinnivåerna. Som mexikanerna säger "man har inte ätit om det inte har varit chili i" Att inte jag är född mexikanare eller thailändsk älskar ju sån mat mer en husmanskost ^^
choklad ökar ämnesomsättningen hos kvinnor, man blir alltså lite piggare och lite gladare av en bit mörk choklad fram på eftermiddagen eller så. Det är även detta som gör att man blir sugen på choklad vid PMS, då behöver man höja ämnesomsättningen för att vara besvärsfri.
En vän till mig skrev: "Choklad innehåller fenyletylamin, det är ett slags i-stället-för-kärleks-medicin"
//Ida
För min del blir jag ofta sugen på feta saker när jag är deppig. Eller egentligen på allt. När jag är riktigt deppig har jag inte förmåga att tänka på vad som är nyttigt eller inte.
#12 - har aldrig blivit sugen på choklad vid PMS så det stämmer inte på alla. Har jag blivit sugen på något så brukar det vara mat jag blir sugen på.
Ok, felformulerat av mig. Om man blir sugen på choklad vid PMS (eller fram på eftermiddagen) så KAN det ha med en sänkning i ämnesomsättningen att göra. Upplevde själv att när jag de dagarna höjde min Levaxindos så minskade alla PMS-besvär, även sug. 
//Ida
Jag äter ALLT när jag är trött och deppig… och massvis….
Som tur är bekymrar det mig inte särskilt mycket. :) Fast jag borde komma igång att röra mig och minska på läsken nu snaart, kilona har börjat sättta sig. Får börja imorgon med läsk och godisskippandet. (har lite hejdå frst hos en kompis nu, hon ska iväg en vecka och sen ska jag iväg, så vi missar varandra i nästan 3 veckor.. :P )
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
om jag har en deppsvacka försöker jag få i mig gröna grönsaker, pumpakärnor, kalkonkött etc. då det påverkar serotoninet i kroppen (vad det sägs iallafall). Jag försöker att hålla nere på det söta, men det är rackars så svårt. Men mörk choklad kan jag glufsa på rätt ohämmat.
När jag är riktigt nedstämd varken äter eller dricker jag, när jag är nedstämd light brukar det ofta bli chips.
Sen mår jag ju inte bättre efteråt, bättre mår jag om/när jag får i mig riktig mat. Kan räcka med ett par frukter eller så för att vända på svullandet.
_No way! Yes way!
Just precis allt.