Kost iFokus

Kost

Etikettfikarummet
Läst 2569 ggr
[WX5]
0

Fikarummet OT tråd 2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Startar en ny eftersom den andra blev så lång.

[WX5]
0

Var på samtal idag med och jag och mannen stannade kvar i stan för det skulle bli alldeles för sent att handla och laga och sen äta så vi åt på Hesis igen. Nu klarade jag inte av att äta hela fish n' chips så jag fick fråga efter något att frakta hem resterna. Skall äta den senare idag.

[Maine]
0

Är riktigt arg i skrivande stund.. kl 6 började en trädgårdsnisse att köra med grästrimmern på baksidan! Det är ju en skolgård med enbart hönsnät emellan och det är ca 25 m från sovrumsfönstret..

Jag gick ut och pratade med gubben, och jodå, hans arbetstid började kl. 6! Har mailat kommunen tidigare ang detta men på började han kl. 7, fick inga svar på mailen. Nu har de ren tur att jag hinner lugna mig några hekto innan kl. blir 8 och jag kan ringa! Obestämd

[WX5]
0

Nä fy fan vilken kommun du har. Dom kan ju inte ha folk att börja arbeta så tidigt i ett bostadsområde. Skrikandes

[WX5]
0

Ångest så det skriker om det. Skall mitt skitliv komma tillbaka igen. Gråter

DesK
0

Maine inte kul när det blir så där, men de stackars jobbarna kan ju inte rå för vilka arbetstider kommunen ger dem.

Emilia vad är det som är skit nu?

Jag har knappt hunnit kika in här för vi har haft besök och nu stundar skolavslutningar.

/Désirée

[WX5]
0

Desk. Mitt skitliv med ångest och panikattacker. Orkar inte med det. Rynkar på näsan

Japp nu är det skolavslutning för äldsta tjejen imorgon. Kan tyvärr inte komma med för jag är ensam med minstingen och jag vågar inte ta med henne på ställen där det förväntas sitta stilla. Hon är inte still för fem öre. Det är sååå pinsamt och jag skäms.

DesK
0

Emilia Många styrkekramar från mig!

/Désirée

[WX5]
0

Tack DesK.  Glad

[Maine]
0

#5  Kl 6 är det väl ingen som börjar jobba utomhus med bullrande maskiner i tätbebyggt område? Nu sa tanten på kommunen att hon skulle prata med personen i fråga.

Mitralis
0

Kramen till WX5 Hoppas att allt kommer att gå bra.

Maine. Klockan 06 känns ju som sagt lite väl tidigt att börja på med sådant. Borde ju gå att fixa med annat den tiden och låta folk få lite lugn och ro i någon timme till i alla fall.

[WX5]
0

Idag känns det bättre med ångesten. Igår kväll var superjobbig och min lilla **** kunde ha gjort mig sällskap men jag avstod. Tog en Imovane (det enda jag har just nu) för att somna bort från ångesten. Verkar har hjälpt en del för jag mår ju bättre idag.

Dessutom fick jag sova till 8 idag. Annars vaknar jag kl 6. Jag behövde nog denna sömn.

DesK
0

Emilia vad skönt att du känner dig bättre Glad Kanske blir det så där när du har sovit för lite?

/Désirée

[WX5]
0

Jo jag har sovit alldeles för lite sen i påskas. Somnar sent och sover oroligt varje natt och sen vaknar jag kl 6.

[WX5]
0

På dagen så var det inte så värst varmt ute utan lite skuggigt och lite halvvarmt men nu ikväll! Det är ju döhett och jag smälter ju bort här inne.

DesK
0

Här har varit varmt så inni hela dagen, så voffarna och jag tackar käre sambon för att vi har bergkyla inomhus Glad

/Désirée

[WX5]
0

Åh vad skönt.

Vårt hus blir alltid så varmt sommartid. Fönstrerna kan man ju inte ha öppna heller för då kommer det getingar. På två dagar har vi schasat ut 4-5 styckna. Mer än vanligt så jag tror dom lagt bo under vårat tak.

DesK
0

Getingar är inte kul, men du kan kanske hitta eller göra ett myggfönster till något fönster så att du kan ha öppet på natten.

/Désirée

[WX5]
0

Hmm där sa du nåt. Det har jag faktiskt inte tänkt på. Tungan ute Och då har jag bott här sen 2003. Haha!

Karmatarerskanise
0

#15 Ja här har också varit väldigt varmt, och fuktigt!
Efter träningen tänkte jag att det skulle bli skönt att komma ut och få lite luft, men det var inte bättre ute Glad

[WX5]
0

Först tog jag en tunn filt men efter halva natten så kändes det som om jag frös så jag hämtade mitt täcke. Tungan ute

[WX5]
0

Vad skall ni göra idag då? Jag skall försöka komma till en läkare om jag vågar.

DesK
0

Då ska jag hålla tummarna för dig, Emilia!

Jag ska jobba i trädgården och skriva en artikel till Matbröd om surdeg Glad

/Désirée

[WX5]
0

Igen? Har ni inte gjort en sån redan. Flört

Jag tycker det är så pinsamt att åka till jouren för tänk om det inte är fel på mig och då har jag tagit upp deras tid och vår egen med att sitta där så länge.

DesK
0

Ämnet surdeg är närmast outtömligt Flört Fast denna artikel kommer att handla om när MonisN och jag var i Stockholm och bland annat besökte en surdegsutställning och ett bageri - mer än så avslöjar jag inte nu, du får läsa sen Glad

/Désirée

[WX5]
0

Aha då hänger jag med på noterna. HIhi. Ja jag får nog vänta och se. Flört

DesK
0

Har du hunnit skriva om Stallhagens bryggeri än?

/Désirée

[WX5]
0

Jo om bryggeriet bara. Ölen tar jag senare. Iaf några av dom. Flört

Mitralis
0

Antalet medlemmar på Kost är nu 1111 Glad

[Maine]
0

Cool

[WX5]
0

Rolig siffra. Skrattande

DesK
0

Skrattande

/Désirée

Karmatarerskanise
0

Kyss

Karmatarerskanise
0

Nu står nypotatisen och kokar med dill, matjesillen läggs upp på fat, gröslöken är hackad och cremefraishen ska snart fram.

Lite senare blir det kräftor och vitlöksbröd.

Behöver jag skriva MUMS? Skrattande

[WX5]
0

Hera: Skrattande

Mitralis
0

Någon som provat denna diet? Skrattande

Karmatarerskanise
0

#35 hahahaha

[Maine]
0

Uj vad gott det är med en tallrik långfil i värmen! Cool

[Maine]
0

Just nu kör jag installationen av min nya leksak, en rosa Packard Bell Netbook. Så härlig att skriva på, kan inte förstå att jag inte köpt en tidigare!

Mitralis
0

Glömde bort att berätta att jag hittade reklamen för The Swedish Diet på en ganska ny iFokussajt som heter Reklam & Media iFokus Glad

Mitralis
0

Länk till Miljö om pommesfrites olja som blir flygbränsle Glad

Mitralis
0

Hittade den här inne på Humor.
Såå bra Skrattande

Stod och tittade mej i spegeln och tänkte på uttrycket "Min kropp är MITT tempel" Yeah right…!!!! Vilket århundrade byggdes det!?! VEM har gett dom bygglov för att bygga ut?? Och vart FAN tog fastighetsskötaren vägen…!?!

[WX5]
0

Hahaha.

Mitralis
0

Fader vår. Du är i himlen. Ge oss i dag vårt dagliga bröd …… eh, vänta. Bröd är inte hälsosamt längre. Ge oss vår dagliga frukt …… eh, vänta. De är besprutas. Grönsaker …….. usch. Kött då?? Giftigt förpackningar och konstgjorda tillsatser. Jag ger upp! Ge mig lite kaffe!! (^^,)

[WX5]
0

Hahaha. Skrattande

DesK
0

Artikeln som jag nämner i #24 ligger nu ute på Matbröd Glad

/Désirée

Farwuq
0

jisses då…

… filmsnutten är inspelad i USA och det ska föreställa Sverige.

Obestämd

Märkligt.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Mitralis
0

Vart har du tagit vägen Maine?
Jag tänkte skicka ett PM men ser att användaren är borttagen men du är fortfarande insidermedlem Obestämd

[WX5]
0

Hon avreggade sig efter en incident på Foto.

Mitralis
0

#48 Ah…

Karmatarerskanise
0

Jag såg också att hon inte finns här mer.

Mitralis
0

Ikväll så var vi på Räkfrossa och molåt räkor. Det var hur smaskigt som helstTungan ute Det var även underhållning och de spelade bland annat den här gamla godingen Glad

Mitralis
0

Läste den här lita halvroliga texten i tidningen häromdagen.

"Jag hade trott att framtiden var här, men nu visade det sig att framtiden var förra veckan, och att nu i själva verket var förr.
Det hela fick mej att fundera.
Hur påverkar detta mjölkens hållbarhet?" Obestämd

Mitralis
0

Idag så var jag och tjejerna och åt lite god lunch och sedan så blev det lite minigolf. Jag vann Skrattande *skryta skryta*

[WX5]
0

Tummen upp Mitralis. :D

Mitralis
0

Ha ha ha! Sitter och skrattar så att tårarna rinner. Jag har tydligen lyckats lägga in fel länkaddress till Humor så folk kommer hit till Kost istället. Det var en person som påpekade det för mej i en annan tråd. Hon hade tyckt att skämten var lite väl torra, om man säger så…
Tror jag det. Smaka på den här "Roliga historien"

"Om jag har tur så blir det en sväng ut i svampskogen idag efter saftkokandet Glad 

Brukar ni plocka svamp?"

[Mamuten]
0

Usch jag har börjat dricka O'boy igen. Blir så svettig utav te så därför blir det o'boy. Inte bra alls.

DesK
0

#56 Om du vill skulle du kunna testa att göra egen chokladdrycksblandning av kakao och socker. Då kan du göra den mindre söt så blir det inte lika onyttigt Glad Blanda kakao och socker, vispa ned lite kallt vatten, så att du får en tjock smet, lägg smeten i en burk och förvara i kylen. När du blir sugen tar du en eller 2 skedar ur burken och blandar med mjölk Glad

/Désirée

[Mamuten]
0

Ja denna smet är god. Brukar göra den ibland när jag är sötsugen.

Maria
0

Så gör min man också fast med vispgräddeTungan ute

/Maria

[Mamuten]
0

Det lät ju gott det med. Vispad eller ovispad?

DesK
0

Vispgrädde är så klart allra godast Tungan ute men den får då sämre hållbarhet i kylen.

/Désirée

Maria
0

#60 Ovispad

#61 Tror inte han behöver bekymra sig om hållbarheten, då den tar slut försvinnande fortFlört

/Maria

Anterrabae
0

#55 ASG Skrattande

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Mitralis
0

Idag så ska jag ta med min systerdotter som även är mitt gudbarn och titta på Smurfarna på hennes dopdag Glad Hon döptes i och för sig för några år sedan, men ni fattar. Sedan så blir det fredagsmys Kyss

Anterrabae
0

Mysigt Mitralis!

Idag ska vi på Liseberg, åka och se Lustans Lakejer. Rakels bästa kompis kommer med!

//Ida

Mitralis
0

Klickade på Gräv i arkivet inne på Humor och fick upp Studenttabbar med toliga texter. Bland dessa citat så hittade jag

* Bibeln är full av intressanta karikatyrer. I Bibelns första bok, Guinesses, skapades Adam och Eva av ett äppelträd. Ett av deras barn, Kain, frågade "är jag min broders son?" Skrattande 

Lite lustigt att det kom upp om Äpplen när jag ganska precis läst DesKs trevliga artikel om Svenska Äpplen Glad

Anterrabae
0

#66) haha, sammanträffande.

Själv satt jag och sökte inspiration till nya veggorätter i en av mina kokböcker och bläddrade genom en avdelning med sallader, när min treåriga dotter kommer fram och pekar på en bild av en räksalladsvariant, "Sån vill jag ha till middag idag, mamma!"

Så då var middagen bestämd, räksallad till familjen och veggovariant till mig. Kokt färsk majs till.

När vi sen satt och åt förklarade hon att såsen var såå god, och doppade allt i den, senapsvinegrett.. Idag kändes det som att jag har ett barn som gillar vuxna smaker.. hon tuggade och åt, samtidigt som hon sa: "jag gillar allt mamma, majs och grönsaker och räkor och rom och sås, särskillt sås och räkrom.. och räkor"

Jag undrar var min lilla tös tog vägen Flört

//Ida

Mitralis
0

#67 Jag vill också ha någon som pekar på vad jag ska laga för mat. Det låter jättesmidigt Skrattande

Rom och senapsvinegrett är nog inte det vanligaste på önskelistan bland barn så jag förstår att du funderar vart din lilla tös tagit vägen Glad

Anterrabae
0

#69 jo.. och efter maten ville dotra bada, när hon var klar städade hon sina leksaker, plockade iordning på golvet i badrummet och torkade upp vattnet efter sig! FörvånadKyssSkrattande

Mamman är mycket stolt och undrar åter var den lilla tog vägen! Flört

Om jag därtill berättar att hon är genomsnorig och lätt febrig så blir det hela ännu mer förbryllande..

//Ida

DesK
0

Ida klart att du ska vara en stolt mamma! Skrattande Antagligen var det feberdille OskyldigTyst

/Désirée

Anterrabae
0

jo något i den stilen Skrattande Man får passa på att glädjas åt hjälpen man får! En dag kommer det inte gå så lätt. Flört

//Ida

DesK
0

Du ska se att det kommer gå fint i framtiden! Glad Mina döttrar är ju tonåringar nu och de har alltid varit rätt hjälpsamma Glad Sen lider vi ju så klart alla av idétorka ibland Oskyldig

/Désirée

Anterrabae
0

ja, jag är inte orolig egentligen, blev bara så paff..  Förvånad

Annars är "Nej, mamma, det kan du göra" mer av en standrard när det gäller undanplockning av hennes saker. (vilket jag inte brukar falla för, möjligtvis att vi hjälps åt) Obestämd

//Ida

Zabbio
0

LOLS!!!! Swedish diet filmen… hahaha den förgyllde min dag. Ska visa den för Mary Cate när hon loggar in i kväll…

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Mitralis
0

#65 Var Lustans Lakejer bra?

#74 Visst är den rolig? Skrattande

Anterrabae
0

Underbara!! Nu ska jag komplettera samlingen ytterligare Cool

De körde allt ifrån första skivan till senaste, och massa kul där emellan. Skrattande

//Ida

Mitralis
0

Nu så läser jag denna tråd och börjar på nästa Glad

Inlägget är låst för nya kommentarer