Landet brunsås
SVTs program Landet brunsås är ett matprogram som handlar om varför vi äter som vi gör. Det är väldigt roligt, ställer bra frågor och är kritiskt.
Programmet är nu inne på sin andra säsong och två asnitt har sänts. Dessa två går att se på SVTPlay fram till november.

jag gillar landet brunsås. Tack för länkarna.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tittade på Landet brunsås första gången idag på eftermiddan. DEt var riktigt intressant. 

Andra program har bedrivit skrämselpropaganda och viftat med pekpinnar. Det här verkar mycket bättre. Trevligt med humor som verktyg.
Jag tycker inte det känns som pekpinnar, utan mer som information och så får man själv ta ställning.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
När sänds det på TV? :)
Såg några avsnitt med en kompis igår, ett bra och roligt program :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Verkar som att det går nästan hela tiden på TV och alltid på svtplay 
http://www.tv.nu/sok?q=landet%20bruns%E5s
Orginalet är på SVT1 samtidigt som Drömmen om ett barn på 3an, House på 4an och Desperate på 5an, det vill säga 21:05-31:35 på tisdagar, så jag kollar på Brunsås på datorn
Har precis bara för några minuter sedan tittat på första avsnittet på play. Mer intressant än så här blir det inte. Man får bra och användbar information på ett under hållande sätt till bra musik.
Programmet får 5 bananer av 5 möjliga 
Ah… samtidigt som House, tusan :P
Har inga problem att titta på datorn men hade gärna sett att pappa såg det xD
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Ja, som humorprogram är det kul men ur informations-synpunkt tycker jag det är larvigt,
Om man har möjligthet att få se Mats-Erik Nilsson så köp en biljett o gå och lyssna, Han är tydlig och bra med en stor portion humor. Han är ju även med i programmet i vissa korta inslag
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃