Favoritkryddor
Vilka kryddor går åt mest i ert hushåll?
/Maria
För egen del så är salt självskrivet och svartpeppar.
Sedan så har jag favoriter bland örter som Rosmarin, Timjan, Basilika och Dragon.
Det är ganska sällan jag använder kryddblandningar förutom Curry.
Sedan så har jag en del återkommande maträtter där vissa kryddor ingår men som jag inte använder så där allmänt som spiskummin, dillfrö, vanlig kummin, muskot m.m.
/Maria

Vitlökspulvret går åt snabbast här.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#2 Vad har du det till. Det måste vara ganska mycket eftersom det går åt snabbast.
Här har jag kanske missat något
/Maria
Salt, peppar & Cayenne

färskvitlök och tabasco och soja……………..jag höll på att glömma bacon
#5 Tabasco och Soya har jag faktiskt inte ens tänkt på som kryddor men visst är det kryddor det med. I såfall så använder jag detta själv en hel del
/Maria

#3 haha lättare att säga vad jag inte använder det till
älskar vitlök och har det till nästan allt, enda jag kan komma på just nu som jag inte har det till är plättar
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#7 Det var väl tur …
/Maria
Salt, Svartpeppar, Chilli, Grillkrydda mm… en underskattad krydda är knaperstekt strimlad bacon… 

Havssalt och min egen pepparblandning i första hand.
Sen ädelost, ansjovis, peccorino-ost - underbara kryddor!
Och så färska kryddor i alla former.
Hemma hos mig går det MYCKET svartpeppar och citronpeppar. En del salt, en del gurkmeja, och en hel del creme fraiche, om det nu räknas som en krydda. Grädde av olika slag förhöjer smaken på allt! (Utom kanske bacon.)
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
sambal oelek och vitlök

salt & vitlökspulver, sen vit/svartpeppar, kött&grillkrydda, salladskrydda…jaa så ser det ut hemma hos oss !!
Örtsalt (med chili,timjan,rosmarin), vitlök, soja, vitpeppar och fisksås.

Förutom salt och svartpeppar så går det åt mycket vitlök och persilja härhemma. En del spiskummin och cayennepeppar också.
Eftersom salt-surt-sött-balansen är viktig när jag lagar mat säger väl jag salt, socker/honung och citron/balsamvinäger som viktigaste kryddor. Svartpeppar också.

Just nu används halvssalt med alger, vitpeppar, vitlök, chili och fisksås flitigt.
Just nu går det väldigt mycket chili, ingefära, salt (både vanligt och örtsalt), grillkrydda, rökarom och kantareller (jag torkar och maler dom för att ha som krydda). Men det går lite i perioder, basilika, timjan, currypasta, curry, wasabi och vitlök är andra favoriter som kan gå åt i enorma mängder ibland, fast knappt alls dom senaste månaderna.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Timjam, chilli, färsk vitlök, pepparblandning, paprika och så peri-peri
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Curry tycker jag inte om. Särkilt inte efter att min man tagit med sig en hemmagjord blandning i en glasburk som gått sönder i resväskan. Alla kläder fick slängas utom uniformen som sändes på kemtvätt.
Annars så använder jag inte så mycket salt men väl vitpeppar och svartpeppar. Tror att svarpeppar är det som vi har mest åtgång på här i huset. Sedan har min man en massa konstiga kryddor som jag aldrig smakar på de är alldeles för starka för mig.
Svartpeppar, Chef de Provence, salt, färsk chili, färsk vitlök, citron, färsk basilka, färsk oregano, färsk persilja, pepparmix och en hel del annat. Md åren har det blivit allt vanligare att jag använder färska kryddor istället för de torkade. Försöker att ha lite odlingar nästan året om i köksfönstret.
/Désirée
Örtsalt, vitlök, vitlökspulver, oregano, curry, sambal oelek, ingefära och limeblad. Därefter spiskummin, koriander, timjan, paprikapulver och lagerblad.
Inte så förtjust i peppar. Det har sin plats i vissa rätter, men långt ifrån i så många som andra tycker 
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade