Maten och jobbet
Jag har märkt att det ofta är svårt för mej att hinna äta lunch oavsett vilket jobb jag har.
Just nu så är jag springvikarie på förskola och jag hinner max äta en liten potatis och två små köttbullar. Förut så har jag haft vikariat i en kundtjänst och då blev det ibland att jag satt och åt framför datorn och telefonen eftersom det bara var jag som var på kontoret. När jag jobbade på en industri så hade vi bara en halvtimmes lunch, men hon som körde maskinen åt lika långsamt som mej så vi satt ofta 40-45 minuter. När jag var personlig asistent så blev det dåligt med mat eftersom jag ofta blev tvungen att lämna mitt i och springa och hjälpa, så där blev det mest mackor och godis.
Vilka jobb tycker du har varit bäst och sämst när det gäller att få till det med maten?
Bäst var nog när jag jobbade på restaurang. Där sågs det till att vi åt, om inte under passet så i anslutning. De bjussade dessutom på käket.
I skolan och förskolan satt vi oftast med barnen, och då åt jag.. 
Sämst när jag jobbade på Max, hamburgerkedjan.. fast hade man en bra passledare så såg han till att man fick sin rast.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Jag har alltid fått i mig lunch, oavsett jobb. Men jag behöver en timme för att hinna få i mig hela min matlåda. Jag äter inte sakta men när jag haft en halvtimmes lunch så har jag fått hetsa i mig maten och då precis fått i mig hela lunchen på den halvtimmen. Helst har jag dock lite andrum mellan tuggorna och då tar det runt 50 minuter att få i mig det. Så alla jobb med en timmes lunch har varit bra på det sättet.
Det värsta jag varit med om var däremot på ett jobb där vi hade en timmes lunch men tjejen jag jobbade med hetsade mig så mycket att jag inte fick mer än 20 minuter. Kan säga att jag inte mådde bra av att jobba med henne.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Jag har upplevt olika, både att få stressäta lunch och även kunna ha gott om tid på mig.
Egentligen borde alla kunna få ha riktig rast och få äta ordentligt, oavsett arbete. Hur ska man annars kunna orka jobba?
Ok för att någon dag att det är stressigt, men inte precis varje dag. Det kan ingen må bra av