Kost iFokus

Kost

Etikettandraaspekterpåhälsa
Läst 11926 ggr
Mitralis
0

Avgiftning koffein

Jag har hört att man man få abstinensbesvär om man slutar med kaffe, Redbull eller Cola. 

Är det någon av er som har fått abstinensbesvär, och i så fall vilka besvär fick ni?

Zabbio
1

Huvudvärk! Extrem ***** huvudvärk!

Glömde dricka kaffe en dag (jobbade dessutom ett 10 timmars pass så det blev inget kaffe där) och fick så fruktansvärt ont i huvudet, blev värre och värre.. fattade inte varför och inga värktabletter hjälpte (brukar annars alltid funka på mig). Sån där jobbig huvudvärk som känns som ett gällt skrik i hela  huvudet.. drack mitt kaffe på kvällen och det tog inte 2 minuter så försvann värken helt, så det måste ju ha varit det.. :3

Fick lite samma huvudvärk när jag slutade med mjölk, fast inte riktigt så hemsk. Mest dov och ihållande.. varade i 3 dagar.

Så om jag nån gång slutar med kaffe så kommer jag trappa ner successivt..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Mitralis
2

Oj! Stackare. Bara för att du inte druckit kaffe 1 dag Förvånad
Själv har jag inte vågat börja dricka kaffe eller Redbull som har mycket koffein. Cola dricker jag, men det är så lite i det att jag inte märker av det.

Zabbio
0

Så går det när man vänjer kroppen vid 2-3 kannor om dagen :3

Det går i perioder, ibland dricker jag nästan inte alls, ibland blir det jättemycket. Men det var ingen bra ide att gå från jättemycket till inget alls..

Känner inga effekter av koffein, inga problem att sova, koncentrera mig eller så oavsett om jag dricker mycket eller inget alls, ellwer dricker precis innan läggdags.

Däremot får jag hjärtklappning och blir riktigt konstig av vissa energidrycker.

Anterrabae
0

Ja huvudvärk, trötthet trögtänkt. Det var nog de vanligaste.

Men sen jag började juica 'un masse' Så fick jag inga abstinensbesvär av att suta dricka..

Nu får jag ju i mig koffeinet ändå. FörvånadFlört Så jag kan väl inte säga att jag upplevt några försämringar.

Dock smakar kakor, godis, läsk och andra dumheter riktigt illa nu mera sän näringen är på topp och utrensning och avgiftning ett faktum.

Kaffe och koffein har rakt motsatta efekter beroende på hur man tar sitt kaffe. CoolSkrattande

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Zabbio
0

"Kaffe och koffein har rakt motsatta efekter beroende på hur man tar sitt kaffe." <--- hur menade du där? :)

[Mairah]
0

Jag har också lagt av med kaffe och fick enorm huvudvärk först. Mådde illa och blev allmänt seg i skallen Tungan ute Det tog några dagar innan det gav med sig.

Jag kan fortfarande bli sugen på kaffe fast det är ett tag sen jag slutade helt. fast jag vill inte börja igen eftersom jag inte mådde bra av det Oskyldig

Det bästa är väl att trappa ner succesivt och vänja kroppen av med det skulle jag tro.

Anterrabae
0

Jo jag menar att om man dricker sitt kaffe så är det förgiftande, beroendeframkallande och skadligt på många vis. Vissa läkare hävdar att man kan minska risken för hjärnblödnign genom att vänta en halvtimma efter maten innan man tar sitt kaffe, för kombinationen är ännu värre.

Tär man däremot sitt kaffe i lavemangsform så har det bara goda effekter, avgiftande, renande och ämnesomstättningshöjande. Inga dokumenterade skador eller problem sen man upptäckte det, under första världskriget. För övrigt har det en omedelbar smärtstillande effekt, migränhävande mm CoolFlört

Jag älskar att lära mig udda grejer.

//Ida

Anterrabae
0

Har även skrivit om detta på min hälsoblogg

//Ida

Zabbio
0

hehe.. tror jag fortsätter inta mitt kaffe den skadliga vägen :P

Anterrabae
0

Asg! Jo, så tänkte jag också först. Det tar helt klart ett tag att vänja sig vid tanken. Men nyfiken som jag är kunde jag ju inte låta bli att testa. Det var coolt.

Som info så tar den med sig tarmplack ut, avgiftar från parasiter inkl. candida och är urhäftigt. Man känner på direkten att värk och smärta försvinner, oavsätt vart den sitter. Vissa är den inte fullt så effektiv mot, men lindrar helt klart. Det var så det upptäcktes. Sköterskorna under första världskriget hade inget vettigt att lindra soldaternas smärtor med, en modig provade att hälla kaffe i vattenlavemanget och effektn liknade den hos morfin.

//Ida

Zabbio
0

oooooh… morfiiiiin….. bli hög på kaffeeeee :D (säger hon som har 200nsaid-tabletter liggandes utan att röra dem, sen flera år tillbaka ;) )

Njaeee.. tror inte att det är bra med sånt. Om det (kaffet) nu har den effekten så betyder det att den gör något och påverkar kroppen.. och vem vet egentligen säkert vad det bär  med sig egentligen.. (fast att dricka det är säkert fortfarande bra .. *lol*)

Borde kanske minska kaffet lite. Men vad tusan.. behöver ju inte göra det just nu när jag ändrat en massa annat.. sen drar jag ju varken i mig cigg eller alkohol och inte mycket godis heller längre, mitt kaffe får ag nog unna mig iaf.. :P

Farwuq
1

Jag slutade tvärt med kaffe 2003. tidigare drack jag becksvart kaffe, 4-5 koppar/dag på jobbet (det var gratis och jag satt i ett kontor nära maskinen).

Inte fick jag någta problem när jag slutade.

Samma med rökningen, jag slutade röka 1986, inga problem där heller.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Anterrabae
0

haha, skillnaden på koffein och morfin är att man blir inte hög på koffeinet, det bara tar bort det onda. Precis som rätt doserad morfin. Så länge man behöver morfin som smärtlindring tex efter op, så blir man inte hög på det. När behovet minskar eller försvinner blir man hög eller som jag, sjuk.

Koffeinet har en omedelbar smärtlindrande effekt, utan biverkningar. (förutom att man kan få svårt att sova om man tar det för sent, men så är det ju om man dricker det också.)

Jag menar inte att tjata, så får du inte ta det, det är bara info.

För övrigt kan jag säga att jag inte saknar att dricka kaffe. egentligen. men kan sakna smaken lite grand.

//Ida

Zabbio
2

#13 Äsch, inte ens det roliga.. :P'

Kanske ska stoppa upp lite kaffebönor i rumpan nästa gång ryggen värker? :P

hehe, lite off topic (som om vi inte redan är det) sökte lite info om laemang och fick reda på att ''krukan'' som vi har som ställ till diskbortarna är en gammal lavemangs hink som man satte slangen i förr.. Skäms xD Men den funkar bra i sitt nya syfte..hehe

[Mairah]
0

# 14 FörvånadSkrattande

Anterrabae
2

haha! Det var spännande, ska jag bertta för maken om diskborstkurkan när han kommer hem Flört

Fick frågan av en som läst min blogg om kaffelavemangen, ifall man skulle dricka det ASG! Skämt å sido, bönorna ger större effekt om de males och kokas, intsges svart och utan socker. Kyss

Idag blev jag faktiskt sugen på att dricka kaffe, men väntade tills jag VERKLIGEN behövde det, och det gjorde ja ginte. Glad

//Ida