Kost iFokus

Kost

Etiketttankartipsochid-er
Läst 1628 ggr
Mitralis
2012-03-14 11:04
0

Drinkorexi

Allt fler unga tjejer struntar i att äta när de ska festa för att de med gott samvete ska kunna slurpa i sig kaloristinna findrinkar på kvällen. 

Brukar du eller någon du känner hoppa över att äta när du vet att du kommer att få i dej mycket kalorier via drinkar?

Jag tror att det är ganska vanligt fast det låter tokigt.

Wand
2012-03-14 11:12
4

Förr brukade jag låta bli att äta då jag skulle dricka alkohol, men det hade inget alls med kalorierna att göra utan att jag ville bli full lättare. Hahahaha. 

Nu föredrar jag att äta mig mätt innan jag ska dricka alkohol, då mår man bättre!

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Mitralis
2012-03-14 11:14
0

Jag brukar nog hålla igen lite på dagen när jag vet att jag ska festa på kvällen. Men jag brukar alltid se till att äta riktig mat ändå. Men jag hoppar över godis, snacks och sånt tills på kvällen.

hus-musen
2012-03-14 11:34
0

Jo jag har hört om det, har bekanta som gör så för drinkar och öl är sååå onyttigt. Men hallå, låt bli och drick då så har du ju löst problemet från början.Glad Vatten är hälsosamt!

Sen som Wand säger, man hoppar maten för att bli full lättare och då blir det billigare på krogen känner jag igen ;) 
Men föredrar att äta innan, är ingen drickare direkt heller. Man ska alltid grunda bra som målarn sa :)

Qui dormit, non peccat

Zabbio
2012-03-14 13:44
0

Är nykterist 51 veckor om året, att maten inte blir lika regelbunden den 52:a veckan beror inte på alkoholsintaget utan snarare på att det är camping.. med kok-eldar..och kylgropar..och hantverk.. och.. det blir liksom inte samma sak :P

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

[sakring]
2012-03-14 20:58
0

Det jag dricker behöver jag inte tänka på då det är en minimal konsumtion. Däremot så försöker jag tänka på att äta nyttigt.

Satum
2012-03-14 22:26
0

Vet jag att jag ska ut och dricka drinkar en kväll så ser jag till att dra in på kalorierna tidigare under dagen. Genom att äta mindre av t.ex kolhydrater i måltiderna!

För övrigt så tänker jag på vad jag stoppar i mig.

[sakring]
2012-03-15 12:07
0

# 6 Låt bli att dricka alkohol så i fall.

Satum
2012-03-15 14:38
3

#7 Nej, varför? Jag tycker att även om man lever ett "nyttigt" liv så ska man ändå kunna få njuta av det man tycker är livets goda (onyttiga) ibland, och i mitt fall blir det några glas vin då och då :-) och då väljer jag att skära ner på t.ex kolhydraterna tidigare samma dag. Inget konstigt alls, inte för mig iaf :-)

Chestnut
2012-03-15 19:13
1

Jag tänker på vad jag äter under dagen och äter snålare än vanligt, helt klart. Dock har det mycket med att göra att jag äter väldigt mycket när jag är lite onykter, stoppar i mig allt mellan himmel och jord…

Med vänliga hälsningar
Chess

Namiko
2012-03-18 17:20
0

Jag försöker äta mer än vanligt när jag ska dricka alkohol på kvällen. Har hänt några gånger att jag inte fått i mig mycket mer än frukost och kanske en liten lunch och sen fest på kvällen och då hinner jag inte få i mig många klunkar innan jag känner mig påverkad. Då äter jag hellre ordentligt så jag kan dricka lite under hela kvällen och ändå inte bli allt för berusad samtidigt som baksmällan inte blir så hemsk. Äter alltid efter att jag kommit hem från en fest också, just för att slippa baksmällan.

Men då har jag ingen anledning till att hålla nere energiintaget heller.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Stephanie
2012-03-18 21:56
0

Tanken har faktiskt aldrig slagit mig Skäms

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Anterrabae
2012-03-18 22:18
0

Nej just så har jag aldrig sett det. Sen är jag diabetiker och eftersom alkoholförbränningen i levern får en blodsockersänkande effekt samtidigt är det jätteviktigt att äta ordentligt om man ska dricka alkohol. Annars riskerar jag svåra insulinkänningar.

Så i min värld är det faktiskt tvärt om gentemot #0 Alkoholkonsumtion  innebär per auto att jag äter mer.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade