Vem är du?
http://www.aftonbladet.se/halsa/mage/article13864053.ab
Jag är en typisk Pitta och det stämmer skrämmande likt!
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Pitta… hm.. kanske därför jag varit sugen på sallad på sistone?
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Jag verkar vara mest vata, men det är för mycket av det som inte stämmer in på mig för att jag ska vilja gå efter något sånt. Annars skulle jag inte få äta sallad, jag älskar sallad och om det bara innehöll tillräckligt med energi så hade jag lätt kunnat leva på det. Fast det stämmer iofs att jag startar bäst på en varm frukost.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Men du kan ju göra pastasallad eller sallad med kokt kall potatis i, eller ha i ostbitar, eller skinkbitar, kycklingbitar, eller äter keso eller något annat bredvid salladen.

Sen ska man komma ihåg att man aldrig är en dosha bara, man kan ha en dominans, men man har alltid av alla tre.
Själv prickar jag in lika många av varje… Har svårt att särksilja hur jag ska göra då… 
jag tycker ayurvedisk medicin är hur spännande sm helst.
Det märks att det är flera tusen års kunskap som är samlad..
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
#3 Är man vegan som inte tål vete och undviker potatis så är det lite krångligare :P Är dock rätt säker på att jag mår bra av färska grönsaker för det är något som aldrig känns fel att äta och jag mår aldrig dåligt efter att jag ätit det. Lyssnar hellre på min egen kropp än det där. Jag prickar desutom in en del grejer på dom andra så jag håller mig till det jag lärt mig om mig själv genom att testa mig fram under flera år.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
#6 Hehe, du har så rätt. Vegan, då äter du inte ägg och mjölk allstå?
#7 Precis :)
#6 Det är ju det jag säger, man har av alla delar. Det ligger i sakens natur. Jag kan inte heller pricka in vad jag skulle följa inte ieftersom jag har alla tre doshorna lika starkt. Jag ser delvis ut som en vata och delvis som en pitta och äter lagad mat som en vata med pittans starka drivkraft till mat men mår bästa på största delen av kaphas kostplan, pratar nog som en vata och pitta. Har personlighet ochkaraktär av en kapha men är social som alla tre..
Jag vet dpck att jag inte mår bra av bara råa grönsaker och frukter, de passar endast på sommaren som lunch 
Ja du förstår vad jag menar.. Lyssnar man på sin kropp så hittar man nog den doshas mat som man mår bäst på. Vilket ger en hint om kryddor och bastänk som skulle kunna hjälpa en att må ytterligare lite bättre. Om man nu är intresserad. jag tycker de olika kryddningarna är mest intressanta, för de påverkar helheten så mycket
Däremot tror jag att många som inte lärt sig lyssna på sin kropp kan hitta en mathållning som hjälper dem att må bättre och börja lyssna.
Hoppas att Storost som kan en hel del om detta har lust att kommenttera, nyfiken på vad han skulle tycka. 
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade