Bästa dagen att ändra kosthållningen?

Succesivt för mig oavsett dag.
Instämmer med #2 
/Désirée
Idag är bästa dagen att ändra vanor :) Varför skjuta upp det till en annan dag när man kan börja på en gång.. I annat fall så kan man vänta tills det man inte ska äta mer har tagit slut hemma, men då måste man vara duktig och inte köpa mer av det heller.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Har ingen speciell dag att börja på. Gör det när jag känner för det 
Jag börjar alltid samma dag: imorgon. ;)
Skämt åsido, om det inte finns någon anledning att vänta (tex kalas om två dagar osv) så brukar jag börja med mat ändringar nästa morgon. För att det känns frächt att börja en morgon och ha en heldag direkt. Sen kan man använda resten av dagen som är att planera inför imorgon och ändringarna, kanske tänka ut en bra frukost osv så att man slipper ha det då.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Jag börjar helst igår. Alltså, så fort jag bestämt mig under en dag så grämer jag mig lite över att jag inte började igår. Jag vet, det är snett. Men då är det lättare att komma igång direkt.
Som när jag fastade. Jag käkade middagen vid 14 och sen vid 17 så bestämde jag mig för att det nog var dags att fasta, alltså åt jag inget mer på några dagar. Fastan startade efter 14 
Annars brukar jag rekommendera att man tar sig tid att planera sina förändringar, att ge sig tid att vänja sig vid tanken och sen planera. Upp till två veckor. Men jag är urkass på det resonemanget själv.
Annars är jag inne på samma linje som #4, att man äter upp det man har och inte köper nytt dåligt. Det får vara som det är liksom.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade