kan detta bero på socker?
Har varit helt utan socker i tre dagar. Har mått riktigt bra, humöret har varit på topp. Unnade mig lite godis nu under kvällen och nu ligger jag i sängen och kan inte sova. Huvudet värker och jag känner mig riktigt nere… Rastlös och gråtfärdig… Kan allt detta ha att göra med att jag ätit godis? Har socker verkligen en så stor inverkan på kroppen att bara en sån kort paus från det sätter igång en sådan här reaktion när man väl sätter i sig lite? Känns som om jag kommer krypa ur skinnet snart….
Är man känslig mot socker så kan man reagera precis som du gör.
Jag var sockerberoende i massor med år och hade aldrig problem med det, men när jag väl lyckades ta mig ur sockerberoendet så märkte jag att det inte krävdes mycket socker alls för att jag skulle få huvudvärk. Har jag ätit något annat precis innan så går det bättre så länge jag inte äter för stora mängder och kakor och sånt går bra. Men att äta en godis på tom mage räcker för att huvudvärken ska slå till. Vänjer jag kroppen vid stora mängder socker så klarar jag det alldeles utmärkt igen men då kommer såklart beroendet tillbaka också.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Det är mycket möjligt att socker gör det.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#1 det låter lite som mig. Vet inte om jag är sockerberoende, men upplever liknande som dig. #2 jag tror det var det. Lugnade ner sig efter ett tag så jag kunde somna.

Precis. Instämmer.
Jag ska hålla mig undan socker nu igen och se hur jag mår, ibland är det bara så svårt att låta bli…
Kanske kan unna mig en kaka till mat eller liknande under helgen, men undvika godiset helt och hållet…. förutom choklad, det måste jag bara få äta någon gång ibland.. :P
Mörk choklad av god kvalitet funkar bra för de flesta 
/Désirée

#9 Jag håller med DesK
http://kost.ifokus.se/articles/4ee9e78488f47259d6001fca-true-fact-about-chocolate?articles-1
När jag hade varit sockerfri ganska länge så hade jag en liknande reaktion som du beskriver i #0 på ett äpple. Det sockret räckte då.
Nu när jag har bättre koll på läget och kan tillåta mig kolhydrater, även socker i måttliga mängder, så reagerar jag inte lika starkt.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Jag har undvikit socker så gott det gått, jag menar då sötsaker och liknande. Dålig koll på vad som funnits i maten….
Bra mår jag helt klart, och känner inget direkt sockersug, vilket är skönt. Eller ja, direkt efter middagen har ett litet sockersug dykt upp, innan kroppen insett att den faktiskt är mätt.
En frukt om dagen har jag fortfarande unnat mig, känner mig varken konstig efter det eller att ett större sockersug skulle dyka upp, så det är skönt.
Bara att fortsätta och se vad som händer. Ska fika med en kompis på lördag. Blir en macka och sedan kanske en kakbit, återstår att se.