Att äta som man sig bör..
Hur många av er kan med handen på hjärtat säga att ni lever som ni lär. angående det här med kosten? Äter du precis korrekt vid varje måltid efter vad som är rätt just för dig och din kropp?
Nix, jag tillåter mig glatt att slarva ibland, med motiveringen att det är gott! Det räcker bra tycker jag.
Jag gör som Tassy
Ibland blir det exempelvis hämtpizza och sen äter jag även kolhydratrika saker då ochdå trots att magen då protesterar.
/Désirée
Haha nä
Men man ska inte ge upp. Konstigt att det ska vara så svårt att leva nyttigt.
När jag väl är nyttig brukar jag bli väldigt insatt i detta och vill inte äta halvdant. det kan göra att man blir sugen på onyttigt efter ett tag. Men jag bryr mig inte så mycket om jag äter onyttigt en kort tid om jag annars i stort sett är relativt nyttigt.
Slarvar ofta. :) Det viktigaste med kosten är nog att det generellt är rätt. Jag slarvar tex extremt sällan med vetet, men både mjölken och kolhydraterna går det si sådär med.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Självklart blir man sugen på sånt som man egentligen vet att man inte bör stoppa i sig. Men jag låter bli det jag inte tål värst bra längre, eftersom jag inte mår så bra av det,
Fast visst slinker det ner en och annan onyttig grej ibland. För det mesta så tänker jag på vad jag stoppar i mig.
Något som är ganska intressant är att jag inte alls är sugen på ljus choklad längre. Den är alldeles för söt. Det jag vill ha när jag blir sugen på choklad är den mörka chokladen. Förmodligen har jag ätit den så lång tid det senaste att jag förknippar choklad med den mörka chokladsmaken istället för den ljusa.
I stort sätt. Men om frågan har betoningen på ALLTID måste jag säga nej. För jag lever inte alltid som jag lär. Men absolut oftast.
Det jag fuskar med brukar inte heller klassas som särksillt onyttiga grejer. Men visst det händer.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Jag ser inget fel i att äta onyttigt ibland men det blir lite väl mycket för mig i perioder. Andra perioder så äter jag precis så som jag är övertygad om är bäst för mig och skippar allt som jag ser som onyttigt eller onödigt att äta. Jag äter redan veganskt och vete/glutenfritt, det första kan jag fuska med nån gång ibland (1-2 gånger per år) när jag smakar på något som jag är sugen på, det andra vill jag inte fuska på alls då det förstör en hel vecka för mig.
Kan väl säga att jag lever som jag lär minst hälften av tiden, resten går jag ifrån det antingen bara litegrann eller totalt under någon månad, det händer oftast när jag umgås mycket med folk som har onyttigare vanor än mig eller när aptiten krånglar då jag lägger fokus på att få i mig energi i vilken form som helst före att äta nyttigt.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Jag har funderat på det där, och kommer fram till att jag lever som jag lär, så nära fullt ut som man kan kräva. Eftersom jag lär att man ska göra skillnad på vardag och fest. 

//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Jag äter det som jag mår bäst på :)
Jag skulle inte må bra av att äta massa mat jag inte gillar. och inte heller utan kolhydrater eller vetemjöl och sånt, som vissa dieter osv har.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.