Kost iFokus

Kost

Etikettkostvidsärskildabehov
Läst 1264 ggr
Skurtrasan
2012-06-03 23:09
0

Viktökning?

Är en kille på 23 år, 167 cm lång, Aktiv och rör på mig VÄLDIGT mycket, Tränar springer promenerar you name it..

Äter som en häst trots min ringa vikt. Frukost, mellanmål, middag, kvällsmat och nattmacka

Jag väger 57 kilo och har gjort det sen jag var 16 och jag har försökt få råd överallt och hur länge som helst…

När jag var 17 frågade jag diverse och svar:

Det kommer med åren…

När jag var 19  träffade jag diverse och en läkare som svarade:

det kommer med åren

Nu blev jag förbannad för jag kunde inte gå upp i vikt vad f*n jag än gjorde så tränar 3 gånger i veckan och är väldigt aktiv men det händer fortarande ingenting…

Är i princip desperat efter någon slags hjälp som faktiskt skulle funka..

Livet i varje Andetag

MissInAction
2012-06-03 23:12
0

Tja, lågkolhydratkost är en viktbalanserande kost, dvs. om du behöver gå upp i vikt så lär du göra det. 

Titta in på Kolhydrater iFokus och läs lite där.

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Zabbio
2012-06-03 23:26
0

Berätta vad du äter för något så kan du nog få mer hjälp att hitta alternativ som kanke funkar bättre för din kropp :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

DesK
2012-06-03 23:33
0

Om jag fattar saken rätt så är du ganska liten till växten. Det är jag också och jag hann bli nästan 40 år och föda 2 barn innan jag började lägga på mig mer vikt. Här infinner sig också en del frågor, bland annat så undrar jag vad för slags benstomme du har? Har du en tunn benstomme så är 57 kg mycket och närmast i överkant. Så du lär nog lägga på dig vad du behöver med åren Glad

/Désirée

Skurtrasan
2012-06-03 23:33
0

har inte jättebra ekonomi men det jag äter är

Frukost 3-4 mörka mackor med musli och yoggi

Mellanmål frukt juice och gröt

Middagen är oftast pasta eller potatis med kotletter, köttfärs, och likvärda köttprodukter

sen blir det oftast någon kaffe och mer musli

Kvällsmat är oftast densamma som middagen

Sen äter jag nästan alltid frukt,mjölk någon macka eller gröt  eller yoggi till kvällsmat

men har som sagt en ganska strikt ekonomi så jag har inte stora valmöjligheter direkt vad jag vet iallafall på kost sen kan jag inte det här om kost vikt osv så bra som jag egentligen borde när jag har det så här Glad

Livet i varje Andetag

[luneri]
2012-06-04 09:25
1

Du verkar ha en kroppstyp som förbränner mycket.

På denna länk kan du läsa hur man kan öka sin vikt:

http://www.superskinnyme.com/weight-gain-diet.html

Och här går att läsa om olika kroppstyper:

http://www.superskinnyme.com/body-types.html

För egen del hjälpte det mig mycket med min vikt när jag fick reda på vilken kroppstyp jag var.

Om du vill testa en helt ny diet kan du prova LCHF. Där sägs det att vare sig man är överviktig eller underviktig så anpassar sig kroppen till den vikt kroppen mår bäst av med LCHF. Jag har ej testat, men många följer denna diet med positiva resultat.

Anterrabae
2012-06-04 12:28
1

Det låter som att du är en kolhydratkänslig typ. Dvs med mycket snabba kolhydrater går du inte upp.

Jag har träffat flera av den typen, ju mer socker och stärkelse du äter desto mindre går de upp. Pga obalans i systemet.

Många av dem går upp på enkolhydratreducerad kost, inte superstrikt, men skippa socker säd potatis och fokusera på protein och grönsaker och framförallt fett av god kvalitet.

Vill man inte äta så mycket kött, så kan man fortfarande fokusera på att minska socker, stärkelse och fokusera på grönsaker, frukt och baljväxter. De innehåller mycket aminosyror som är byggstenarna för proteiner.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade