Kost iFokus

Kost

Etiketttankartipsochid-er
Läst 10966 ggr
Toltaren
0

Inlagd gurka?

Vad innehåller egentligen inlagd gurka? Skulle ni anse det som ett nyttigt pålägg? (Då i förhållande till att man äter 2-3 skivor på frukostmackan 4-5 gånger i veckan)

/Sofie

[Tassy]
0

Färdigköpt? Ättika, ett ton socker och lite andra kryddor. Inte nyttigt för fem öre. Tungan ute

Anterrabae
0

Njä, inte det nyttigaste kanske, men det finns klart sämre.

Äter du något annat förutom inlagd gurka på mackan? vilken typ av inlagd gurka talar vi om. Saltgurkan har lite för hög salthalt, men inget socker till exempel.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Denna kommentar har tagits bort.
MonisN
0

Jag kan inte se att det är onyttigt. Varför skulle det vara det?

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

DesK
1

Vanlig svensk inlagd gurka är väl inte särskilt nyttig med den stora mängden socker, men heller inte direkt onyttig. Den nyttigaste typen av inläggning är mjölksyrajäsning, vilken man med fördel kan göra med gurka, dessa gurkor kallas ofta för estnisk surgurka. Glad

/Désirée

Anterrabae
0

Åh, det måste jag testa! Gör man dem på västeråsgurka eller vanlig slanggurka?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Toltaren
0

Tack för alla svaren!

Tänkte på vanlig inlagd smörgåsgurka, färdigköpt Glad Jag brukar ju alltid äta leverpastej till min gurka Flört Får nog bli vanlig färsk gurka i fortsättningen…!

DesK
0

Det ska visst gå att göra på vilken gurka som helst, bara den är ekologiskt odlad, men jag har bara gjort den på västeråsgurka, jag köper så små gurkor som jag bara kan hitta. Glad

#7 Färsk gurka är ju bäst Glad

/Désirée

berittis
3

Jag brukar köpa Cornichons, de är utan socker.