Kost iFokus

Kost

Etiketttankartipsochid-er
Läst 1967 ggr
[luneri]
1

Träna innan frukost?

Är det verkligen bra att träna innan frukost?

Jag läste i en tidning om jogging innan frukost, men borde inte kroppen få energi först innan? enligt artikeln räcker det att äta en banan innan.

[Mairah]
1

Har också hört om rekomendationer att träna innan frukost så det blir bättre förbränning i kroppen????

Själv skulle jag definitivt inte klara av det, innan jag får mat/näring i kroppen. Tungan ute

Anterrabae
1

Tja om kroppen fungerar optimalt så ska det inte vara några porblem, så länge man inte toktränar högeffektiv träning.

Fram på efternatten  och tidiga morgonen frisätter krioppen kortisol och tyroxin för att vakna. Dessa hormoner frisätter glykogen från levern och ger en energigrund på morgonen som går att träna på. På så sätt får man igång en högre förbränning under resten av dagen och till och med under nästa dag till viss del.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[luneri]
1

Det kan vara bra att veta. Jag tycker egentligen bäst om att träna efter att man åtminstone ätit frukost innan träning, men om det är bra för förbränningen kanske det är något att fundera över.

Anterrabae
1

Man kan ju göra en kompromiss, äta något som känns i magen, men inte frisätter en massa insulin? Dvs något med lite eller inga kolhydrater.

//Ida

[luneri]
0

går det bra att blanda proteinpulver med vatten tro? Protein borde vara bra att träna på samtidigt man förbränner fett.

Anterrabae
1

Ja det brukar man väl blanda i vatten? Står det att det ska blandas i annat? I så fall är risken kanske den att det smakar lite vattnigt.

Får den svårt att lösa sig så kan man alltid blanda den i en blender eller med en stavmixer. Alternativt en elvisp.

//Ida

[luneri]
0

Mitt proteinpulver är naturellt så det smakar inte så värst gott, men det får blir så.

AniBer
0

Bästa tiden på dagen att träna om du frågar mig! Även nu när jag kör max 19 gram kolhydrater per dag.

[luneri]
0

Ja, det känns väldigt motvilligt att komma upp och träna innan frukost, jag har inte lyckats med det än.

Men på dagen är inga problem det går hur bra som helst.