Magnesium då...
Vilket och var köper man bästa? Att leta här på sajten ger ju bara mängder av gamla svar…vilket är bäst NU…inte 2008 t ex 
Första frågan blir ju: Varför anser du att du behöver extra magnesium?
/Désirée
Trög mage
Då är det bättre att äta plommon, gärna kräm av katrinplommon, eller avkok av katrinplommon.
/Désirée
Katrinplommon och LCHF?
Jag svarade dig bara att det är bättre att äta exempelvis katrinplommon mot trög mage, det står ingenstans i din frågeställning att du äter enligt LCHF. Mjölksyrade grönsaker kan också hjälpa en trög mage. Jag förordar alltid att man i första hand ska justera sin kost så att man mår så bra som möjligt. Tabletter och annat framställt på kemisk väg ska bara intagas i yttersta nödfall.
/Désirée
Kan bara hålla med Desk.
Magnesium är dessutom en mineral som lagras i kroppen.
/Maria
Magnesium är en mineral som till viss del lagras i kropen. Men får kroppen för mycket så gör den sig av med det i form av laxerande effekt. Jag har alldrig hört om någon som fått toxiska symptom av magnesium. Och jag har läst en del i ämnet.
I övrigt kan jag bara hålla med ovanstående. Bästa sättet att komma tillrätta med trög mage är via kosten.
Du sa att du äter LCHF? I så fall hur mycket och vilken sorts fetter äter du varje dag? Kallpressat koksfett smörjer och lättar upp i tarmarna.
Att få en mindre trög mage med hjälp av magnesium, kalcium eller andra medicner är att reta tarmen. Kan vara nödvändigt i enstaka fall, men oftast inte.
Hur funkar hela lin- eller psylliumfrön? Eller har du problem med fibrer vilket jag vet att många som väljer lchf har i alla fall i början. Det är ett av skälen till att man går över.
Men, vill du ha ett magnesiumpreparat som sätter igång magen på dig, satsa på ett som innehåller magnesiumstearat. Det är en billig och ganska svårupptaglig form. Kommer lätt ut igen. Annars finns det en som heter SuperMag och är ett pulver som man löser i vatten, den rensar ur magen ganska effektivt.
Är du däremot ute efter en form som kroppen kan tillgodogöra sig enkelt, så är aep- eller eap-form bäst. Holistic, Helhetshälsa och ett par företag till har den formen i sina tillskott.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade