Oj vad bra min detox kur går då.... :/
Ja, rubriken r lätt ironisk..
I förr-förrgår var jag ju tvungen att äta tårta.. och det tvånget höll i sig ända till i förrgår när den var slut ;) Eftersom jag åt tårta kunde jag ju äta allt…
Igår var jag bjuden på fest, med massor av grillat, chips, läsk, mer mat, mer mat ändå och sprit.. Kunde inte motstå, men gott var det :P Fast lite duktig var jag för jag drack faktiskt vartannan vatten, och vid 10-tiden kände jg mig mer än lagom onykter så efter det blev det varje vatten - till vissa av grabbarnas stora förtret ;) Men jag mår i varje fall bra idag :P
Frukt-dieten verkar också ha lagt sig, men jag ska faktiskt försöka återgå till den, även om det inte kommer gå lika naturligt nu. Tänkte hålla mig till ett mål lagad mat per dag och resten färska frukter och grönsaker. Jag behöver gå ner i vikt och det känns mer och mer som ett vettigt sätt.
Nya tag!
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Det är bara att ta nya tag! Man måste också få unna sig att frångå den diet man har valt, det blir aldrig bra om man ständigt går omkring med dåligt samvete. 
/Désirée
hehe jo, fast jag hade nog behövt lite mer dåligt samvete ibland ;)
Kanske det
men jag tycker att du är toppen som delar med dig av dina tankar, framgångar och motgångar beträffande vad du äter. Just det tror jag gör att du efter hand mer och mer kommer att äta som du själv tycker att du borde äta. Du vet - Rom byggdes inte på en dag 
/Désirée
Tack :P
Ja, det blir nog bra till slut :)
Kan inte annat än att hålla med!
Och gott lät det dessutom 
Avsteg är ingen fara, bara man tar sig upp på banan igen!
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Imorgon ska jag skärpa mig… >_>
Fast detoxen får vänta, jag får komma in i rätt rutin först. Dt blir väl lagom med detox till Foteviken (vikinga marknad i en vecka-10 dar) där lär jag ändå inte ha varken mjölk eller kaffe :P
Synda bör man, annars dör man…
Visst måste man få frångå sina rutiner ibland. Annars blir livet rätt tråkigt.
Har hållt mig till frukt, grönt, kaffe och lite grillad kyckling idag :) Skippade både glassen och chipsen som kallade på mig från skafferiet…
Duktig tjej!
Va, har du glass i skafferiet? 

/Désirée
# 9 Ha ha
Ja det kan man undra 
#9 hehe, nej, glassen kallade på mig från glasståndet i affären.. den sa "du vill ha mjuuuuuuukglasssss! Med Daaaaajm kulor och choklaaaaadsåååååås!"
Men jag ignorerade den :D

/Désirée
Jag är likadan. Om jag har massa onyttigt ståendes hemma blir det bara att jag äter upp allting.
Men det är aldrig för sent med nya tag!
Hur tycker du det känns att följa en detox-kur?
Jag har själv haft funderingar på detta, men då är det mer vegetarisk mat som ska ätas. baljväxter och sånt.
#13 Nu blev det ju ingen detox eftersom jag har ett mål vanlig mat och kaffe varje dag etc, utan jag siktar på att återgå mer till frukt och grönt istället för allt för onyttig mat och godis :3
Ärligt talat går det sådär eftersom jag har lite grejjer som drar ner mig..
1. Jag är sjuk. Hosta, feber, värk… iofs ledde det till att jag skärpte mig med vitamin-shoten igen. apelsinjuice, nässla, nypon och fiskolja..mums.. eller inte ;)
2. Min farmor har ev. cancer, får svar imorgon.
3. Min morbror likaså.
4. Bägge hästarna är sjuka, den ena med fång, den andra fick ett läskigt sår i huvudet och lite feber, de är dock på bättringsvägen.
5. Hunden har fått problem med att bakbenet hakar upp sig igen. Veterinären har aldrig hittat nåt och hunden verkar inte direkt bry sig, men iaf.
6. Pappa är sjuk och hostar hela tiden, det stör min sömn och sinnesro.
Så just nu är det lite mycket på en gång och jag orkar inte helt bry mig om kosten till 100%.. jag vet ju att jag inte kan göra något mer än vad jag gör men lite sitter det ju och gnager..
# 14 Men oj, det lät mycket där du
Allt på en gång verkar det som 
Ja, allt inom loppet av ett par dagar. :/
Skickar dig en styrke och tröstekram Zabbio! 
Tack. Det löser sig nog :)
Men oj Zabbio!! Fy vad mycket jobbigt du åkte på nu! Skickar också en hög styrkekramar!!
Jag tycker inte du ska fokusera så hårt på kosten i det läget, gör det du orkar och ta resten sen när det landat.
Håller tummar och tår att alla ska krya på sig!
Har du testat homeopati till djuren? Har en väninna som gjort det med sina hästar och flera andra som gör det med sina hundar. Känner en bra.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Tack:)
Normal, sund behandling räcker.Crow är i stort sett frisk och den andra får intervall beta och ''svälta'' (har halm + lite hö för att hålla igång magen). De är på bättringsvägen.
Vovven finns inte mycket att göra för mer än smärtlindring när det är som värst. Senaste besöket ho veterinär ledde till att han är halt hela tiden istället för ibland, så jag vill helst inte dra in fler ''experter'' utan ordentlig anledning..
Oj, då är det verkligen förståerligt om du inte har ork att bry dig om kosten när det är så mycket. Men jag hoppas det kommer bli bättre med dina nära och djur.
Det blir det säkert :)