hjälp snälla (kost)
Hej snälla ge mig tips på proteinrik mat men som är kolhydratsfattig?
Kött, fågel och fisk är alla proteinrika med lågt innehåll av kolhydrater och naturligtvis de fantastiska äggen.
Varför anser du att du behöver öka ditt proteinintag?
/Désirée
jag är vegetarian, för jag ska börja bygga muskler 
Hej Noraa, här är några bra proteinkällor:
Bönor
Linser
Kikärtor
Texturerat Sojaprotein (sojafärs, tofu m.f.)
Texturerat Veteprotein (veggobitar istället för kyckling m.f.)
Nötter
Frön
Säd (som exempelvis pasta, couscous, bulgur)
Potatis
Sojamjölk (innehåller lika mycket protein som vanlig komjölk)
Är du väldigt oroligt finns det även ärtprotein, sojaprotein och veteprotein att köpa på hälsokost som blandas ut med sojamjölk och en halv banan.
Finns även att äta därtill proteinbar, här är ett recept på vegetariska även vegansk variant.
Även Hampa används för vegetarianer som tränar för proteinet.
Som proteintillskott finns även ris- och hampaprotein att köpa som proteinpulver, annars har du fått bra svar.
Jag kan dock tillägga att på en rå veg-kost så behöver man inte så stora proteinkällor mer än nötter och frön och sånt man kan äta rått. Eftersom råa frukter och grönsaker innehåller massor med aminosyror och enzymer, som är byggstenarna till proteinerna. Eftersom man äter byggstenarena till proteinerna så kan kroppen bygga direkt utan att först plocka ner protein till aminosyror för att sen bygga muskler. På mycket rått kan den bygga direkt.
Kolla in sidan om "the garden diet" Storm är närmare 65 och bodybuilder, och hans svenska fru och deras barn är i ganska god form de med. Fruns syster jobbar i Göteborg som Personlig tränare och kostrådgivare.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Säd och potatis innehåller förvisso proteiner, men de räknas inte som kolhydratfattiga.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade