Ny bantningskur.
Slang i magen gör att man går ner i vikt.
Där ser man, det finns metoder till allt.
Ja, jag lyssnade på radio när de pratade om det där. Ett nytt forskningsprojekt. Man ska se om det kan fungera på svenska överviktiga.
Man äter, och sen tömmer man ut en tredjedel igen.
Jag funderar på hur nyttigt det kan vara att gå med en slang i magen i fem-sex år! Vilken infektionsrisk.
I och för sig så modererar man inte om i matsmältningsaparaten som vid gastric by pass, men i alla fall..
Jag tycker det är läskigt!
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Då undrar jag hur mycket av näringen som kroppen hinner ta upp, innan allt ska ut igen?
#3 Fast det går väl ut på att man inte ska ta upp näring.. näring och kalorier går ju tydligen hand i hand inom medicinsk bantning.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Fast egentligen så har det kommit till pga att det fanns människor som haft problem med exmeplevis cancer i magen. Inte som en bantingsgrej det kom sedan.
Finns ju även de som överäter också, då kan det vara ett alternativ kan jag tänka mig om inget annat fungerar.
Jag tycker att det hela verkar helt vansinnigt.
Ett sätt att legitimera Bulumi.
/Maria
Att näring och kalorier jämnställs inom läkarvetenskapen är inget nytt, att det finns undernärda övetviktiga (personligen skulle jag säga att i stort sätt alla överviktiga är undernärda)
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade