Kost iFokus

Kost

Etikettandraaspekterpåhälsa
Läst 1636 ggr
Anterrabae
0

Näringsmedicinsk tidskrift.

För några dagar sen kom senaste numret av min favorittidning, Näringsmedicinsk Tidskrift.

Ja som namnet antyder handlar den just om näringsmedicin, och vilka fantastiska saker man kan göra med naring. Varje nummer har ett tema, och denna gången handlar i stort sätt hela tidningen om våt matsmältningssystem!

Introduktionsartikeln går in på hur magen är uppbyggd, vad magsäckens olika delar gör, om pH, bakterier, immunförsvar, läckande tarmar och allt det där som är så spännande!

Den kommer även med de nya rönen om att 95% av kroppens serotenin finns i tarmarna, om vad ENS, eller mag-tarmarnas eget nervsystem jobbar med, och genvägen mellan magen och hjärnan.

Jag är alldeles lyrisk, och rekommenderar de som har möjlighet att hitta ett nummer, köp den, läs och njut. Aha-upplevelserna fullständigt häglar tätt.

Jag försökte hitta en länk till lösnummersförsäljning via deras hemsida, men hittade inget. Däremot finns andra spännande artiklar och sånt där. Flört

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

piri-piri
1

Ja visst är den bra. Läser den ofta själv då vi får den till jobbet Skrattande

[Mairah]
0

Tackar för ett hett tips! Denna tidning ska jag definitivt försöka få tag i Skrattande

Zabbio
0

Länk till hemsidan? :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Anterrabae
1

Hmm fick jag inte in den?! Trodde det här kommer den igen: eller, jag kan visst inte länka från mobilen, här kommer adressen i alla fall: http://www.naringsmedicinsktidskrift.se

//Ida

Anterrabae
2

Coolt, det blev en länk av sig själv! ;)

//Ida

Zabbio
1

Tack :P

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

[Mairah]
1

Tack för länken! Glad

[Aquelegia]
2

Åh detta verkar roligt :D Skall allt beställa lite läsning!

Anterrabae
1

Var så god! Detta är den enda prenumeration jag har kvar pga taskig syn, men så värt det! Helt klart min favorittidning!

//Ida