Illamående av Cola?
Hej. jag har alltid kunnat dricka Cola förut men nu så har jag mått illa flera dagar i rad när jag druckit lite Cola. Blev så helt plötsligt och hittar inget när jag söker. Många verkar istället rekomendera Cola mot illamående. så vad kan mitt illamående bero på? tacksam för svar..
Cola är ganska starkt och innehåller flera saker som kan irritera om man för tillfället har fått lite störd balans i magen. På vilket sätt mår du illa? Har du ont också? Uppsvälld? Jag blir ganska slemmig i halsen och magen av cola och misstänker med andra ord att jag får någon form av immunförsvarsaktivitet av den..
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Det känns inte som att jag behöver kräkas men jag mår illa och vill bara krypa ihop. Känner mig ofta uppsvälld men inte mer nu i samband med illamåendet än tidigare. Jag får inte ont på något sätt.
Så reagerar jag när jag får i mig något som min kropp Inte vill ha! Har du provat att kräkas upp colan? Lättar det?
//Ida
Har inte testad det. Går över på någon timme och är inte sådär jätte glad i att kräkas.. Men har inte så stor lust att dricka mer Cola nu.
Som tur är så är inte cola något vi behöver så ett avvarande är inte till skada ;)
//Ida
Jag skulle inte råda dig att prova att kräkas upp den, avstå hellre.
Kan ju vara som ovan nämner tillfällig irritation i magen eller vad som helst. Kolsyra är ju frätande bland annat.
Det låter som att du blivit överskänslig mot cola. Cola innehåller mycket kemiska tillsatser så det är inget bra för kroppen egentligen.
Det jag menar med att det kan vara bra att kunna kräkas är just att det är ett av de effektivaste sätten för kroppen att slippa hantera saker den uppenbart mår dåligt av. Att få ut det pch kunna må bättre igen. Det är något naturligt. ;) om än otrevligt. Men i min värld är illamåendet värre :P
//Ida
#8 Den typen av tänk gjorde mig sjuk, så jag vill bara uppmärksamma lite. 
Aha.. Då förstår jag.
//Ida