Kris i årets potatisskörd?
Hörde på nyheterna idag om potatisbönder som är oroade för hur det ska gå med årets skörd, med tanke på hur mycket och ofta det regnar nu i sommar.
Vi får hoppas för dem alla att det går vägen. 
man får väl förbereda sig på dyra potatisar i höst och vinter med andra ord..
Jag hoppas också det går bra, potatisfantast som jag är. 
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Samma här! Jag är också en stor potatisfantast 
Tycker verkligen synd om potatisodlarna i år. 
Dessvärre är det väl inte bara synd om just pottisodlarna iår. Idag har det varit soligt länge, men nu ösregnar det 
/Désirée
Precis! Tycker även synd om dem som odlar alla olika sorters sädeslag, och annat också i år 
Det är märkligt, här har det inte regnat så mycket. Blåst och halvkallt ja, men ganska soligt..
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Ser ut som att det är bekymmer med skördarna i hela världen
"Extrema väderförhållanden som torka och kraftig nederbörd har påverkat stora delar av den globala veteskörden i negativ riktning. Detta kombinerat med den ökade efterfrågan har medfört att priserna på vete har ökat markant. I Chicago kunde man exempelvis konstatera en uppgång på drygt tio procent på junivetet i slutet av förra veckan och i London hade tonpriset på novembervetet gått upp till hela 161,55 GBP, en ökning på 1,1 procent, till det högsta registrerade priset på tre månader."
Källa:http://www.ravaror.se/daliga-skordar-hogt-vetepris
Ja, är det inte extrem torka så är det för mycket nederbörd 
Hörde något om att majsodlingarna också gått åt pipan i USA p g a extrem torka,, så nu kommer antagligen etanolpriserna skjuta i höjden eftersom det tillverkas av majs.
Ja och det är också problem med årets svenska äpplen
/Désirée