Nyttig dricka?
Jag är jämt så törstig. Dricker vatten, men suget är kvar. Dessutom är vatten så tråkigt och äckligt! Jag vill dricka något GOTT.
Men det ska vara utan socker!
Så då är frågan. Vilken god dricka kan man göra/köpa som släcker törsten utan att innehålla socker och/eller sötningsmedel?
Jag brukar lägga 1-2 citronskivor i vattnet! Eller gurka
Té är också gott att dricka om man är sötsugen (om man gillar det förstås!). Xubi är ju också fritt från socker/sötningsmedel. Har bara smakat Hallon/Citrongräs och tyckte den var sådär… Men smaken är ju som baken! Sen finns ju Celsius också, den vet jag inte om den är något sötningsmedel i… Dock är det MASSOR av annat, vitaminer, koffein bland annat. Dessutom är den dyr 
Några tips bara!
Grodan har du kollat om du har problem med blodsockret? Detta kan nämligen ge upphov till att man dricker mycket.
Mitt tips är att dricka hemkolsyrat vatten med citron eller annan favoritsmaksättning. Min kolsyremaskin har många år på nacken, men funkar superbra än idag. Min favorit är faktiskt 50 x 50 kolsyrat vatten och rejuvelac 
/Désirée
#1 Tack för bra tips. Måste googla på Xubi. 
Jag brukar köpa vitamindrinkar utan sötningsmedel. Jag tycker de är goa och funkar bra - jag blir pigg.
#2 Det var ett tag sedan, men tror inte det är någon fara. Jag äter kryddad mat så det är nog därför.
Jag har funderat på kolsyremaskin en hel del faktiskt…
Jag hittade en fräsch begagnad likadan kolsyremaskin med 7 flaskor som jag har på en loppis för 75 kronor härom dagen 
/Désirée
Ja, loppis… jösses, jag vill hitta en superbra loppis här i närheten
Kanske kan du hitta nån andrahandsbutik 
/Désirée
haha, jag hittar ingenting här… men jag tar det lugnt med inköp, ekonomin är i kris och inköpslistan är för lång
Jag är ju galen i vatten med en skvätt äppelcidervinäger. Det har jag druckit i många år och det släcker verkligen törsten.
I början tyckte jag det smakade sådär men jag vande mig och nu är det nästan ett behov
/Maria
#8 Ah, bra tips. Tack! 
Xubi är faktiskt ganska gott. Dock lite för mycket äppeljuicesmak
Annars blandar jag 50/50 vatten och cola om suget faller på ^^
Du kan ju kolla om Rejuvelac smakar ok för dig :)
Jag gillade inte första klunken, men sen kom det.. den är nyttig och du gör den biligt själv.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#11 Ballt. Det har jag aldrig hört talas om. Hittade ett recept här: LÄNK
Jag undviker vete pga gluten, så frågan är om jag får i mig gluten via Rejuvelac - svårt ord men fint… Rejuvelac

#12 Du kan göra det på bovete eller quinoa :)
Jag äter inte vete alls pga känslighet :)
Grodan man ska inte gå över ån efter vatten
Här är Ians recept med kommentarer 
/Désirée
#14 Jäklar. Men jag googlade. Jag är en tvångsgooglare… lol
Ska nog testa det på havre och även ge mina djur. Flera är lite klena i immunförsvaret och kan behöva en tjuss…
Men om det inte är gott blir jag ledsen.
#15 Låt det dra i sista steget så att det får en stark citronliknande lukt :) Jag tog min första omgng för tidigt, smakade inget vidare..
Det smakar ungefär som avslaget bubbelvatten med citron :P Låter inget vidare men man vänjer sig snabbt och när man väl vant sig är det fräscht och gott att dricka :) Tycker jag..
#16 Tack för info. Låter som en bra dryck.
Funderar på om jag ska ta den hela havren som är djurens och göra på… hihi
#17 funkar säkert så länge den är fräsch :P Men det bör den väl vara, man ger ju inte sina djur dålig mat.
Ha ha ha Grodan 
Det går säkert finfint att ta djurens hela korn, skjölj dem bara noga innan du lägger dem i blöt första gången. Zabbio har beskrivit smaken riktigt bra och precis som hon säger så vänjer man sig vid smaken på Rejuvelacen. Olika blandningar av korn smakar också olika. Om du tycker att din Rejuvelac smakar för starkt kan du ju alltid blanda den med (bubbel)vatten, det gör jag vanligen
Ett annat sätt att få i sig den är att blanda lika delar vinäger och Rejuvelac i salladsdressingen.
/Désirée

Wow, vad massa tips. Trodde jag aldrig. Jag kommer banne mig inte undan nu.
#20 Smart. 
Rejuvelacen är min favorit också. Den är god även den, med frysta bär i. man kan späda den eller inte. Jag har även blandat den med sprite, när jag var sötsugen. 
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade