Kost iFokus

Kost

Etikett: kostvidsärskildabehov
Läst 1899 ggr
dramanda1
0

Hjälp mig att gå upp 3 kilo

Hej jag är en tjej på 13 år som är 164 cm lång och väger lite över 50 Kilo men jag har nu börjat känna mina höfter men jag vill gå upp mer Så säg vad jag skall äta denna veckan Så att jag går upp mina tre kilo innan jag börjar skolan.

Mitralis
2

Det bästa är nog att öka mängden mat.
Glöm läsk, godis och snacks för det är väldigt dåligt för kroppen.

dramanda1
0

Ok jag skall köra talrika modellen men sett sämsta jag vägde i december var 40 kilo och kg har gått upp elva kilo

dramanda1
0

Ok jag skall köra talrika modellen men sett sämsta jag vägde i december var 40 kilo och kg har gått upp elva kilo

Mitralis
1

#2 Vad bra att du går upp Glad
Eftersom det du gjorde förut verkar fungera så tycker jag att du ska fortsätta med det.
Stressa inte så att du börjar med godis och sånt utan låt det ta den tid det tar.

dramanda1
0

Jag äter godis varje dag och skräpmat i bland äter fisk och sånt

Mitralis
0

Åhå, jag trodde att det var mer tallriksmodellen när jag läste ditt inlägg #3. Vad lagar mamma och pappa för mat? 
Fösök att äta mindre godis för det är väldigt dåligt att äta det varje dag.

dramanda1
0

Det är olika men jag äter det mesta Frukost,gröt. Hemma pannkakor hos min farmor Mellanmål äpple eller morot Mellan lunch.två stycken mackor Middag, olika Kvällsmat,grött macka.

[Mairah]
3

Försök se till att äta två riktigt lagade mål mat om dagen, plus mellanmål. Inte att förglömma. Frukosten är också viktig. Ät en rejäl grötfrukost med fullkornsbröd till.

Ät gärna grovbröd när du äter smörgås överhuvudtaget, eller surdegsbröd också för den delen så får lite bättre ork på köpet. Det är bara att kämpa på, du vet Rom byggdes inte på en dag. Och som Mitralis säger, så stoppa inte i dig en massa onödigt godis i vild panik för att öka i vikt, för det mår du bara dåligt av i längden.

Lycka till! Glad

Zabbio
1

Som övriga säger så är ett-två mål lagad, riktig mat det bästa, sen är det också bra med frukt och grönt, även när man vill gå upp i vikt. :)

Försök tänka mer på att få i dig näring än på att vikten ska ändra sig.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Halvdansken
1

Och tänk på att det händer en massa saker med din kropp nu i puberteten. Stressa inte med hur du ser ut, det kan mycket väl hålla på att stöka lite fram till att du är i 18-års åldern.

Men visst, det kan vara skitjobbigt med kompisar och krav och sånt, jag vet.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Anterrabae
3

Min erfarenhet är att om man lätt tappar vikt så blir risken ännu större vid hög konsumtion av godis och skräpmat. Annars tycker jag att du får bra råd :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Namiko
3

Som Ida skriver så hjälper inte skräpmat och godis om man har svårt att gå upp i vikt. Jag var riktigt smal och gick inte upp i vikt oavsett hur mycket jag åt. I gymnasiet blev jag vegetarian, vilket fick mig att nästan helt sluta äta godis och mycket skräpmat försvann samtidigt som jag åt nyttigare mat i övrigt också och jag gick snabbt upp 2 kg och hamnade för första gången i mitt liv på normalvikt.

Kroppen behöver mycket näring för att kunna byggas upp. Energität mat med mycket näring är det bästa när man har svårt att gå upp i vikt.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.