Kost iFokus

Kost

Etikettkostvidsärskildabehov
Läst 2145 ggr
dramanda1
0

går inte upp i vikt

hej jag är en 13 årig tjej som älskar att äta mat och så jag äter typ kanske 9000 kalorier varje dag men de två senaste månaderna så har min vikt stått stilla jag är 164 cm lång och väger typ 53 kilo men jag vill väga 59 kilo och ändå jag äter med så går jag inte upp i vikt och jag äter också en medicin dom heter concerta 36 mg kan det bero på den eller skall jag äta mer.

jag äter mer än 4 mål om dagen och mellanmål i mellan man kan ju säga att jag typ äter hela tiden.

men har ni några enkla maträtter som man går snappt upp i vikt utav jag har ju gått upp typ  14 kilo detta året har varit under viktigt sen i början av året.

[Tassy]
2

Concertan påverkar matlusten, inte vikten i sig, så den är det inte. Glad

Använd äkta smör, grädde, röd mjölk med mera ihop med träning, det hjälper. Jag rekommenderar inte någon specifik diet eftersom du är ung, det kommer att jämna ut sig med åren. Tålamod. Glad

Anterrabae
1

Håller med Tassy! Sikta på riktig mat, och undvik godis och skräp, det bara förvärrar läget

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

dramanda1
0

ok

Åsa S
0

Och du är ju normalviktig så du måste ju inte gå upp i vikt du är bara 13år än o man går ofta upp i vikt när man blir äldre så du kommer nog bli större med tiden. Det är varken bra gå upp eller ner snabbt och mycket under ett år och du har gått upp rätt mycket detta året.

Tycker faktiskt du verkar helt lagom jag är ju ungefär lika lång och väger ungefär lika mycket och jag är 41år och tycker jag är bra som jag är. Vet jag är smalare än många andra i min ålder men jag är frisk och väldigt aktiv och verkar inte ha några krämpor som många andra i min ålder verkar ha när man föreslår en milspromenad då är det väldigt många som har problem med knän och rygg.

Fridaaaa
2

9000 kalorier/dag tror inte jag på att du äter dock,har inte ens dem extrema knappt gjort i vissa viktprogram.

Du växer fortfarande osv, du ska äta sund och bra kost.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

dramanda1
0

jag räknar

Fridaaaa
0

#6 Då kan du inte räkna rätt. För hade du ätit 9000kalorier hade du rullat fram nu. Det gör som sagt knappt ens dom riktigt extremt överviktiga i olika viktprogram osv.

Anterrabae
0

Mjä, att man måste rulla fram på den mängden kalorier är inte helt entydigt. Det beror på vad kalorierna kommer ifrån. MEN jag håller helt med om att det är svårt att stoppa i sig den mängden. Det beror helt på vilka hormoner som är i omlopp, och i vilka nivåer. Hur som helst är det inte helt sant att TS inte guår upp, hon har trots allt ökat 14kg, och jag håller med om att det kan vara dags att backa och byta fokus. Koncentrera dig på att leva och vara ung, att må bra och ät det du vill. :)

//Ida

Fridaaaa
0

#8 Kanske inte rulla fram men man skulle defintivt gå upp i vikt :) Speciellt när man är så ung och inte direkt stor :)

Anterrabae
1

Som sagt det beror på vad man stoppar i sig, jag har stött på folk som om de inte ätit varje timma vaken tid så rasar de i vikt. Då pratar vi kalorität mat. Sen de som genom att lägga om kosten till just kalorität mat började förbränna lika mycket.. Vi är hormonstyrda, i mycket större utsträckning än vad vi kanske kan greppa.. Men i princip håller jag med dig #9, allra oftast är det som du säger. :)

//Ida

noraa
0

6000kalorier är 1 kg ..så 9000 äter du säkert inte.

t.om supersizes äter inte såå mycket..