Att få feeling!
Eller som jag kallade det inne på Matlust, dansvarning! Har du kännt känslan någon gång att lukten, smaken eller tanken på viss mat, eller vissa smaker, bara gör att du vill dansa, skutta runt eller bara få feeling? Jag är sådan, och en av mina allra bästa vänner är så också. Hon har dansat åt tanken på god mat sen hon var riktigt liten
ni kan ju se oss framför er i köket när det vankas 'gomiddag'
Igår upptäckte jag även att min fyraåriga dotter också får feeling av tanken och smaken av god mat. Får du feeling? I så fall av vad, vilka smaker får dig att vilja dansa? Kost och mat handlar ju om att må bra eller hur? Och visst mår man bra av att få feeling?! 
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
OJ, nej något sådant har jag aldrig upplevt av just mat. Men jag ska ta och vara uppmärksammad på det.
Däremot så kan ju vissa låtar och musik få en i feelings- eller i dansstämning, eller att vilja sjunga högt ( utan att det låter värst bra när man sjunger själv, men i a f)
Ha ha, jag kan riktigt se dig och din vän dansa runt i köket Ida, och även din dotter med nu 
Jag får feeling när det vankas kötträtter med mycket grönt till, sådär härligt snyggt upplagt så det bara vattnas i munnen. 
Jag får feeling av massor, men några magiska kombinationer är umami chili, vitlök och syra. Eller saffran, kardemumma och citrus. Eller curry. Men visst, en underbart lyckad kladdkaka med lätt vispad grädde och rostade nötter. Eller surströmming, kräftor eller sushi. Eller bara hederlig tunnbröd med messmör, med earl grey te till. En annan fantastisk kombo är kaffe och knäckebröd med kaviar. Man kan bli danslycklig av mycket 
//Ida
Har just kollat lite Per Morberg.. Tycka vad man vill, men feeling får han! :)
//Ida