Vitlök mot förkylning
Amerikanska forskare har kommit fram till att vitlök kan hjälpa mot förkylning 
Trevligt för alla oss som älskar vitlök! 
/Désirée
Jippie, ska genast sätta i mig lite vitlök så kanske min förkylning går över lite fortare 
Tillfrisknad sockerberoende, socionom och numera kostrådgivare för sockerberoende. www.motiverakonsult.se
Vitlök hjälper storligen, men den måste vara rå. Då är den anti-alla-mikrober! Läste på en sida om örtmedicun och självläkningshjälp att om man bara ska ta ett örtpreparat så är det just vitlök som ger störst utdelning om man så säger. Den både rensar, dödar och bygger upp
Minst tre råa klyftor om dagen, hur man väljer att ta dem spelar ingen roll. Personligen väljer jag helst att skiva och lägga på mackan med någon god röra/ost/skinka och grönsaker, samt lite örtsalt, eller annan god krydda.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Ja vitlök är bra medicin. Tre klyftor om dagen lät lite mycket, i a f när man har klen mage som inte tål så mycket starkt.
fast jag älskar vitlök. Och man blir pigg av det också.
Man får väl trappa upp, försiktigt.
Jag upptäcker att magen tål det bättre om jag äter det med bröd tex. I början åt jag en klyfta i pyttebitar på flera mackor, nu äter jag en till två klyftor per macka. Beroende på hur stark vitlöken är.
//Ida
# 4 Jo, det har du rätt i. Har nog tänkt i de banorna jag också. Förr så vräkte jag i mig vitlök ända tills magen pajade. Så man får väl ta det lilla lugna antar jag och vänja sig i småetapper.
Småsteg är alltid att föredra. Då är sannolikheten MYCKET större att det blir bestående.
//Ida
Så sant så sant