Sockerkaka med sukrin och becel
Kan nog funka om du får till ett bra recept! 
/Désirée

Hum är inte sukrin betydligt sötare än vanligt socker?
Är osäker på detta, men om det är så måste du anpassa mängden sukrin, annars blir kakan oätlig.
/Désirée

På hälsokosten så sa de att man skulle byta rakt av 
De har ett recept på muffins med 200 g sukrin eller 2 1/4 dl på paketet.
Jag upplever sukrin som något sötare, men samtidigt lite plattare. Men det är just det där att man byter rakt av som är fördelen, man får volymen. Jag tror det blir bra. Har du testat att provbaka? Kan tänka att det kanske passar att öka vaniljen något för att kompensera sukrinet. Bara en tanke.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Jag har en påse sukrin här hemma, som inte används just för att jag tycker det blir platt. Men ska nog testa med extra vanilj jag med :)
//Ida
Jag använder ogärna sötningsmedel - men det finns ju blandningar av stevia och sukrin som ska jämna ut bismakerna på något vis. De finns att köpa färdigt. Stevia Strö har jag köpt på Ica, men det finns fler; man får kolla innehållet att det är stevia och erythritol eller vad det nu är sukrin "egentligen" heter. Doseringen vågar jag inte uttala mig om, och alltså inte heller om volymen blir fel..Men jag vet att folk bakar med det.
Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Det låter som en plan! Berätta gärna hur det blev!
//Ida

jo det är klart, salt binder ju samman och balanserar smakerna.
har du vanilj occkså, förutom pepparkakskryddorna? Det brukar jag ta, även om det inte "ska" eftersom lite, lite vanilj ger lite bas-smakt.
//Ida