Kost iFokus

Kost

Etiketttankartipsochid-er
Läst 765 ggr
Anterrabae
2012-11-06 11:01
1

Fasta igen!

Nu är jag inne och fastar igen, är på dag två och mår förhållandevis bra. Jag mår bättre än innan fastan i alla fall ;) Jag har kännt att det varit dags ett tag, men inte riktigt kommit mig för att starta. Eller så har jag glömt bort mig och ätit i alla fall, och därmed kännt hur hungrig jag varit. Hur som helst här om dagen överåt jag. Jag åt alldeles för mycket och alldeles fel! Har under en period kännt att jag varit sugen på och behövt kött (en märklig känsla som vegan) och litat på min kropp och testat små mängder av olika animalier. Det har gått bra, och jag har mått bra på det. Jag fick en känsla av att kroppen kanske var klar med sin varganska period. Det är ju av hälsoskäl jag blev det. Men ack, fy vad dålig jag blev efter ett tag. Lite en gång om dagen som mest gick ett tag, men i söndags slog det över. Jag åt för mycket och blev så dålig. Dessutom stoppde jag i mig vete, som stoppar och slaggar igen systemet. Igår vaknade jag proppmätt, uppsvullen och illamående. Med förgiftningssymtom som värk i kropp och huvud. Så nu fastar och detoxar jag. Kompletterar med rejuvelac, vattenkefir och kallptessade oljor. Så småningom planerar jag att lägga till alger och juice. Har du ätit helfel någon gång? Vad åt du då? Och hur kom du till rätta med det?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
2012-11-06 18:24
1

Jodå visst har jag ätit helfel nån gnång (vem har inte det?)

Hoppas att din fasta går bra och att du uppnår önskat resultat med den Glad

/Désirée

Zabbio
2012-11-07 11:48
2

Många gånger :3 Jag har bara försökt gå tillbaka till rätt så fort som möjligt.

Kram på dig och skönt att det känns bättre :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Anterrabae
2012-11-07 12:11
1

Nu är jag inne på tredje dagens fasta. Nu känns det skönt. Igår var en riktig skitdag, kände mig förgiftad och mådde illa hela dagen. Tungan ute Idag känns det som det vänt.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Mairah]
2012-11-07 13:56
2

Vad skönt att det går åt rätt håll för dig Ida. Glad

Jodå, visst stoppar man i sig sånt som man inte tål eller ska äta ibland, bara för att man blir så hemskt sugen på det. men det straffar sig alltid.

Själv syndade jag och stoppade i mig mörk choklad för någon vecka sedan. Nu innehöll den chokladn både soya och mjölk, precis det som jag inte ska äta. Mådde illa till tusen och blev konstig i magen efterråt..blää.. Tungan ute