Kost iFokus

Kost

Etikettkostvidsärskildabehov
Läst 1495 ggr
[hallonglass]
1

Proteinrik mat?

Hej! Jag är en tjej som tränar styrka 2 ggr i veckan. Gör även situps 50 ggr om dagen också.

Men det som jag skulle behöva ha hjälp med är att jag vill få mina muskler synliga. Och då har jag förstått att maten kan hjälpa till med det!

Man ska tydligen äta proteinrik mat men jag vet inte vilken mat som innehåller det och inte hur eller när jag ska äta det?

Så kan någon hjälpa mig med det? Skulle vara jätte jättesnällt verkligen! :)

Åsa S
1

Ägg, kött, fisk, bönor, linser är bra proteinkällor.

Anterrabae
3

Och mycket råa grönsaker och frukter. Både hela/delade, som smoothies, med nötter och frön och som färsk juice.

Råa frukter och grönsaker innehåller aminosyrorna som är proteinernas byggstenar. Det är faktiskt en riktigt bra kombo med rawfood och muskelbyggning. Skrattande Om man stoppar i sig massa aminosyror, så slipper kroppen steget att plocka i sär proteiner vi äter, till aminosyror för att sen bygga tex muskler av dem. Kroppen kan gå direkt på att bygga muskler.

Annars är nötter, frön, mjölkprodukter (osockrade såklart) bra, proteinrika alternativ även det, utöver det som skrevs i #1.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[hallonglass]
2

tack så mycket för era svar! Nu vet jag vad jag ska äta! :D

Anterrabae
2

Hoppas du får det resultat du önskar. Och glöm inte fettet, det ärt minst lika viktig energi som kolhydrater, och dessutom mat till hjärnan, på ett helt annat sätt än kolhydrater. Glad

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade