Morot och äpple
Finns det något samband mellan morötter och äpplen?
Har nästan hela livet haft väldigt svårt att äta både morötter och äpplen, och får exakt samma symptom, värk m.m när jag äter antingen det ena eller andra.
ja - pollenallergi! Korsallergi på björk har ett samband här. 
Hmm, underligt! :) Kanske borde testa mig ;)
Tack för svaret! =)
prova att skala dem och kör dem i micron i minst 15 sekunder, eller tillaga dem. Det bör göra skillnad - men inte helt hundra säkert. Men som sagt, prova.
Mest känslig blir jag för svenska äpplen, råa morötter eller äppelsaft, det är nästan omöjligt för mig att dricka :o
Det låter ganska så typiskt för korsallergi på björkpollen.
Detta är en bra påminnesle.
Korsallergier kan ställa till massa elände. och man kan reagera på de märkligaste saker.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
# 6 Det skriver då jag med under på.

En kompis till mig blev allergisk mot rödvin då de skaffade katt! Inte en helt ovanlig kombination enligt läkaren.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Jag läste om en kvinna som reagerade på familjens katt, bara de dagar då hon på kvällen innan druckit mjölk. 
//Ida
# 8,9
det var nytt för mig
Vill man läsa mer, så kan man försöka få tag på Ursula Jonssons bok om Basallergi, jag tror den heter "Nu räcker det!"
Det är jättespännande hur kroppen kan reagera på vissa allergier. En ganska vanlig sån grej, som de berättade för mig på sjukhuset är att man kan vara allergisk mot gluten och reagera på fisk. Men inte på gluten. Tar man bort gluten så läker fiskallergin.
//Ida
# 11 Mycket fascinerande samtidigt. Det gäller verkligen att ha koll på allt man stoppar i sig och hur olika ämnen verkar i våra kroppar.
Tack för boktips förresten. Ska försöka få tag i den boken. 
# 8 Jag är allergisk mot rödvin och har 5 katter men då jag inte tycker om rödvin så behåller jag katterna
Jag vet inte heller om det har något samband
Hihi, hur reagerar du på rödvinet, sakriing? Nyfiken blev jag, eftersom just rödvin innehåller mycket att regera på, bl.a. Histaminer.
//Ida