Kost iFokus

Kost

Etiketttankartipsochid-er
Läst 3398 ggr
Lorita
0

Halv åtta hos mig

Brukar ni se det programmet, det är fyra stycken som lagar varsin trerätters middag också röstar dom på vandra

Om ni var med i programmet hur skulle er meny se ut?

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Lorita
0

själv kommer jag bara till förrätten, det skulle vara något med räkor, men sen är det svårt att hitta en tråd i menyn.

Troligen den varmrökta laxen som vi alltid har när vi har februari-festen hemma. Vi bor ju nära Skarviks rökeri

Någon pannacottan till dessert trorligen som denna

Mitralis
0

Det är ett roligt program att titta på men jag tror inte att jag skulle vilja var med på tv oavsett vad det handlade om.

Min meny skulle kanske se ut så här. Vi har bjudit på denna meny förut när vi har haft bjudning, fast vi brukar hoppa över förrätten för man blir så mätt på huvudrätten.

Fördrink Martini Azti med en jordgubbe.

Jag tjuvar idén med räckor och bjuder på rökta räkor med alioli och vitlöksbröd. Vitt vin Jacob's Creek.

Sedan blir det stekplatta. Det är nästan som täljstenarna som ligger och samlar damm hos folk nu. Stekplattan vi har har en elslinga under så den värms upp snabbt och är varm tills man drar ur sladden.
På stekplattan blir det oxfilé och kyckling marinerad i allround respektive marinaden till kyckling. Klyftpotatis eller kokt beroende på vad gästerna önskar. Sallad med isbergsallad, tomat, gurka, paprika i olika färger, röd lök, fetaost i olja med kryddor. Sås är tzaziki eller lomanders bea. Rött vin Ecologica.

Efterätten blir hemmagjord jordgubbsglass med lite vispad grädde ett rån och en eller två färska jordgubbar. Kaffe

Halvdansken
0

Jag tycker det är kul att se, mest pga Helge Skogs kommentarer. Skulle absolut inte vilja vara med, men om man nu spånar lite, så skulle det helt klart bli en "Retro meny":

Räkcoctail, File black & white med bakad potatis, och friterad camenbert. Vin har jag ingen koll på, så jag hade nog bjudit på öl.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Mitralis
1

#3 Jag skulle bli överlycklig om jag blev bjuden på din meny. Den låter väldigt smaskigGlad

stallostby
1

Ser programmen. Tycker om att se matlagningsprogram och bli inspirerad. Men vad jag skulle bjuda själv har jag ingen aning om.

Kanske skagentoast,eller liten bit västerbottenostpaj av ngt slag,  Ostfyllda färsbiffar med kantarellsås, fräsch efterrätt ngt sötsyrligt kanske typ sorbé med passionsfrukt….vad vet jag! finns tusen alternativ…

Lorita
0

#5 det där lät gott Skrattande

stallostby
0

Glad

Mitralis
0

#5 SmaskTungan ute

Spruca2
1

Mitt favoritprogram, haha xD Skulle nog bjuda på tacosoppa till förrätt och någon form av chokladkaka till efterrätt… Varmrätt vet jag inte riktigt.

Anterrabae
0

Kul med denna gamla tråd! Jag gillar oxå programmet, får fundera på meny till imorgon. Just nu kommer jag inte på något alls ;)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade