Kan du slå en pensionär?
Ni följer väl serien "Kan du slå en pensionär?". Det gör jag.
Programmen visar bl a hur viktigt det är att äta minst tre måltider varje dag och att starta med en ordentlig frukost. Det gäller både överviktiga och underviktiga.
Ikväll fick vi höra att tjejen hade hoppat över både frukost och lunch tidigare. Hon hade mått illa av mat också. Efter att ha tvingat sig till att äta tre gånger om dagen, hade illamåendet försvunnit och hon mådde mycket bättre.
Hon fick hjälp att börja träna, blev positiv och kände bättre självförtroende.
Det är svårt att starta dagen med en frukost då en del av deltagarna sover till elva-tolv på dagarna 

#1 Toppenläge!
När andra sover, kan du passa på att äta frukost i lugn och ro.
Nej den har jag inte sett? Vilken kanal?
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Såg när det var två överviktiga tjejer med… Men har missat det de övriga avsnitten tyvärr :/ Måste börja kolla!

#3 Kolla svt1 på tisdagar. Förhoppningsvis finns det några avsnitt sparade så de kan ses på svt play.
Ovanligt lugna och satsade råd och stöd ges till ett par personer, som behöver hjälp att komma ur sitt slappa liv. De får lägga om matvanorna och prova olika sätt att träna.
Kul, det ska jag kolla upp :) låter spännande!
//Ida
Det här programmet är riktigt givande, tycker jag 

Avsnitt 5 (som gick igår) visas i repris i natt kl 00:55. Sedan blir det bara ytterligare ett avsnitt.
Har kollat första avsnittet idag! Det var skoj! Hela serien finns på svtplay.se.
//Ida

Jag känner mig riktigt inspirerad av de enkla råd, som gavs. Det där med rejäl frukost varje dag, ska jag försöka vara mer ordentlig med.
Sedan måste jag ta tag i träningen igen. En lång promenad varje dag har gått bra tidigare, så det måste gå nu med.
Herhe trodde att det handlade om att faktskt smälla till pernsionärer…
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Haha, Zab! Det hade jag listat ut att det inte handlade om, men innan denna tråden hade jag inte lyckats klura ut vad saken gällde ;)
//Ida