Kåtast kost?
Ja vad blir man mer upphetsad av egentligen?
Nu menar jag inte saker som man kan bli avhetsad av pga inlärt bet'eende, typ att man blir avtänd av att äta en tuppkamm eller liknande.
Men finns det någon animalie/vegetabilie som gör en kåt helt enkelt?
Medarbeterare på Kost
Det sägs ju att kvinnor går igång på ostron, nu kommer jag inte ihåg vilket ämne det är och har svårt att kolla då jag inte är hemma :) Chili är väl hett också ;) ökar blodcirkulationen och så..?
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Beror lite på vad du tänkt att göra med maten…. 
Hatar cancer och älskar vårlökar.

Tja äta typ 
Att vara kärlekskrank borde ju rimligen vara ett friskhetstecken…
Viktigast är såklart att mata hjärnan. Dansa salsa t.ex 
Ska man gå på ökad blodcirkulation borde man kanske äta sådant som är kärlvidgande. Mat som ökar kvävet i blodet exempelvis. Eller sådant som är rikt på aminosyran L-Arginin såsom vitlök. Finns ju piller som bygger på det som Argiplex och liknande.
Chili är bra till mycket. Ökar blodcirkulationen och minskar blodtrycket.
Medarbeterare på Kost

Tror faktiskt inte att det finns sån mat. Hjärnan/hjärtat ska vara med också. Alternativ är givetvis droger. Amfetamin, kanske?

Amfetamin torde vara bland det sämsta man kan tänka sig…
Visserligen är det ett centralstimulantia men det är kraftigt kärlsammandragande dessutom. Användes förr medicinskt med det syftet.
Vill man nu ha något centralstimulerande så borde Rosenrot vara ett möjligt alternativ. Väl studerat men om det är så nyttigt vet jag inte… För en del direkt olämpligt iaf.
Medarbeterare på Kost

Rosenrot säljs ju på vanliga hälsokostbutiker. Så jag tror nog inte det är kraftfullt nog.

Aldrig provat men det är iaf använt sedan flera tusen år. Ginseng är ju ett annat stimulantia. Både ginseng och rosenrot ingår i en del multivitamintabletter, ofta vitaminmedel för sportande.
Medarbeterare på Kost

Jag har provat båd ginseng och rosenrot för att bli piggare, men nån upphetsningeffekt märkte jag inte. Det ska annat till. Kärlek tex.

Tanken är att öka förutsättningen för kärlek om det finns nån bra mat för det…
För upphetsning krävs hjärninblandningn alldeles otvetydligt.
Vägen till mannens hjärta går genom magen heter det ju… frågan är bara vilken mat?
Medarbeterare på Kost
choklad för kvinnor, vanilj för män.

Tror sötsaker är viktiga för kvinnor?
Jag som man får en allergisk anafylaktisk chock av ett tv-program som Laila-bakar….
Medarbeterare på Kost
Jo överlag tror jag söta saker kan verka positivare på kvinnor, men jag tror även att socker kan ha en antagonist-effekt på lusten överlag. Hur är det med alkoholhaltiga drycker? Alkohol i sig hämmar vet man ju. Men det där halva glaset rött som har en positiv effekt på kroppen vad gäller blodtryck, antioxidanter osv? Lusthöjare?
//Ida
Dubbelpost..
//Ida

Ja vad gäller det fjärde näringsämnet utöver protein, kolhydrater och fett så är det ju så att det (etanol=alkohol) inte är essentiellt på samma sätt som kolhydrater inte är nödvändigt för oss.
Rödvin i måtta rekommenderas idag allmänt i vården för hjärtsjuka. Varför man pratar rödvin är för mig rätt suspekt. Det är etanolen som i det fallet är verksamt, inte eventuella antioxidanter (typ reservatrol i rödvin)
Men visst har ett glas vin till maten en lusthöjande effekt. Många barn har nog blivit till pga det… 
Sen kan man nog lugnt påstå att etanol är en större antagonist än socker vad gäller lust. Upp tll en gräns har det positiv effekt på lusten men över gränsen går det fort utför…
Medarbeterare på Kost

Varför undrar du egentligen?

Varför frågar du?
Var det en konstig undran/fundering tycker du?
För mig har det i allra största grad med HÄLSA att göra.
Och mat är medicin som nån känd sa….
Medarbeterare på Kost

Ska du bjuda hem nån och förföra honom/henne, eller försöker du sparka liv i ett avstannat sexliv? Är det nån du känner eller nån helt ny förmåga? Det finns ju olika saker som kan påverka. Klädsel tex. inte bara mat.
Är det du själv som har problem, eller nån annan?

Har ingen planerad nyårssupé nej…
Det är lite lustigt att "problem" dyker upp. Varför måste det vara ett problem?
Det handlar ju inte egentligen om sexliv/lust i grunden utan om HÄLSA. Få krassliga personer har lust att göka…
Medarbeterare på Kost

Eh… jag vet ju inte om du är sjuk. Eller nån annan. Om man ställer en fråga här inne så är det väl för att man har nån sorts problem/vill ha svar, alternativt håller på att forska i det.
Värst vad du hugger. Det kan ju vara skillnad på om det är en man eller kvinna, sig själv eller nån annan.
Men ok, jag backar från tråden.
#14 Ju mörkare chocklad (ju mindre socker) desto bättre effekt för kvinnor om man ska gå på vad som sägs.

Ja jag har inget problem, men vill lära mig mer 
Jag hugger inte det minsta hoppas jag verkligen…
För mig är det inte känsligt, men jag har förståelse för om det för andra kan upplevas som ett känsligt ämne.
Visst kan det vara (och jag tror det är så) skillnad mellan kvinnor och män, absolut så. Men ibland tycker jag det är större skillnad mellan människor av samma kön.
Medarbeterare på Kost
Personligen tycker jag det är ett intressant ämne. Man kan göra så mycket med mat och näring oc kanske kan vara bra info i bakfickan till senare ;) Antingen för mig eller någon annan. Synd på chokladen dock, mer avtändande får i alla fall jag leta efter, migränen från Helvetet är inte lusthöjande alls! ;) har däremot en kompis som erkände att ostron funkade :)
//Ida
http://www.familjeliv.se/Matliv/1.807186
Tycker också det är intressant ur aspektet hur faktiskt mat kan påverka sinnen - kropp och knopp =)